OT IPv6 - prakticke zkusenosti

Petr Simek psimek na jcu.cz
Neděle Říjen 8 10:02:52 CEST 2017

On Sun, 8 Oct 2017, Kubat Tomas wrote:

> se zajmem sleduji tuhle debatu, protoze tady to ma pokazde prinos. chtel
> jsem se zeptat, jestli ipv6 prinese neco zjednodusijiciho i pro nas
> pouze poucene uzivatele ? ted je sit neco s cim je potreba porad
> bojovat, ucit se atd. tedy realizovat spojeni mezi dvema zarizenimi, at
> doma, nebo nekde po zemekouly, "zahada" . pres co to jde, jake krabicky
> v ceste, verejna/neverejna/pevna a jina IP adresa. masky, podsite,
> firewally Dhcp a zpousta jinych zahadnych slov :-). neprinese IPV6 neco
> i pro nas ? predstava, mam zarizeni s ipv6(nevim kdo ji prideli, ale to

IPV6 prinese to ze vsechny adresy zase budou verejne. Takze nebude
problem aby jste se z druheho konce sveta podival do vasi lednice,
nebude se muset resit jak na prolezt skrz NATy. Na druhou stranu asi
nebudete chtit aby nekdo z druheho konce sveta lezl do vasi lednice,
takze bude naprosto nezbytne na domacim routeru spravne nastavit
firewall, coz u NATu nebylo nutne. Jestli to je pro bezneho uzivatele
ktery tomu nerozumi spis prinos nebo spis opruz at si kazdy rozhodne
sam.