brousitko Scholl

Neděle Říjen 1 19:01:16 CEST 2017

Koupil jsem si tohle brousítko na paty

https://www.alza.cz/maxi/scholl-velvet-smooth-elektricky-pilnik-na-chodidla-do-vody-wetdry-d3991850.htm?kampan=adpla-ma_vyrobci_vsichni-vyrobci_scholl_c_1003801_1o1_NOH031&gclid=Cj0KCQjwpMLOBRC9ARIsAPiGeZAkx2cAlVNwQgg4k-sENQLWz0Ycad11EYMt1CuILbB9C7LmSFT02GoaAj81EALw_wcB

U tak jednoduchého stroječku jsem se ani v prodejně neptal, jak to
funguje a co to umí ... byla to zásadní chyba. Až doma jsem zjistil, že
nepoznám, jak je to nabité, ani že se to po položení na nabíjecí
stojánek nabíjí. Ani u toho v papírech nenapsali, jak dlouho se to
nabíjí... Nechápu, jak takovou věc bez jediné ledky můžou prodávat. Teda
ledka na desce je, jen přes vodotěsný gumový obal není vidět :-(
Samosřejmě účtenku jsem si neschoval a když to po 14 dnech přestalo jít,
byl to důvod podívat se dovnitř. Fotka desky je v příloze.

Motorek má dvě rychlosti a podle zhoupnutí otáček po zapnutí i podle
omezení momentu mi bylo jasné, že tam nějaká regulace je. Na desce je
víc věcí, než jsem čekal. Je v tom baterie Lipol 1000 mAh a z nabíjecího
stojánku leze 5V, takže v tom musí být nabíjecí regulátor. Ovládání je
tlačítky bez aretace, takže si něco musí pamatovat stav. Jeden obvod je
NCE3010, na druhém není napsané nic.

Teď co to udělalo - při větším zatížení se motorek správně zastavoval -
omezení proudu. Neustále táhnul a při odlehčení zase běžel. Až jednou se
zastavil a vypnul :-( Napadlo mě že vybitá baterie to být nemůže. Před
tím se při vybité baterii motor vždycky točil pomalu, ale nevypnul. Taky
nabíjení nepomohlo.

Rozdělal jsem to hrubou sílou, plast je na pár místech svařený. Vytáh
jsem konektor od baterky, zase jsem ho zapojil a ono to jde. Tak nevím -
je to snad častější chyba? Potom že to vůbec ještě prodávají...

Anděl

---