Tloustka SMD sablony

Jan Brož brozj na email.cz
Úterý Listopad 28 15:04:34 CET 2017

Pro pastu na SMT se používají tloušťky 100, 120 (125 či 127, záleží na
výrobci plechu, zda ho dělá v metrice či v imperiálních jednotkách) a 150µm.
Tlošťky 200 až 250µm jsou pro lepidlo - do něj se osadí součástky a pak to
jde do pevné vlny, kde se vše zapájí. Opačným extrémem jsou šablony tloušky
např. 80µm, například pro jemná BGA pouzdra. Postup osazu máte správný, pro
takto velké součástky bych viděl idální 150µm tloušťku. A určitě nerez
vyřezanou laserem. Předpokládám, že nemáte vypínací rám, takže vám bude
stačit prototypová šablona, vyrábí je Pragoboard, tuším Printed i Čemebo, u
Gatemy nevím (velké dělá určitě). My prototypovky většinou bereme právě z
Pragoboardu.

Šablonu lze udělat samozřejmě i z fólie, viz https://www.oshstencils.com/ ->
Galerie. Pálí je pravděpodobně z Kaptonu.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Cizek Milan <Cizek.Milan na seznam.cz>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 28. 11. 2017 14:49:24
Předmět: Re: Tloustka SMD sablony
"
Zrovna by mě to také zajímalo a rovnou, kde mi to z dat udělají.

Měl jsem za to, že se používá spíše nějaká tlustší folie, plast, alespoň
podle různých videí na YT.
Milan

---------- Původní e-mail ----------
Od: Marek Sembol <hwm.land na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 28. 11. 2017 14:35:41
Předmět: Tloustka SMD sablony
"
Zdravim,
chci si zkusit nechat vyrobit k DPS i sablonu.

Zamysleny postup:

-pres sablonu nanesu sterkou pastu na DPS

-naukladam soucastky

-pretavim horkym vzduchem

Soucastky:

-0805, 1812, SOT23 smeti

-SO08

-SMA a SMB diody

Puvodne jsem pajel rucne, posledne jsem nanesl pastu strikackou, ted bych si
rad zkusil jeste zjednodusit praci sablonou. Jakou tloustku sablony mam
zvolit? (100-150-200 um) A je pro moje pouziti lepsi rezana laserem z
oceloveho plechu nebo leptana z mosazi?

Vnitrni pocit mi rika "cim tlustsi, tim lepe se mi bude nanaset pasta" a
"mas velka pouzdra, tak vetsi mnozstvi pasty nebude problem". Ale rad bych
zkusenost od zkusenejsich.

Dekuji,

Marek