UEFI boot.

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Úterý Listopad 28 11:22:50 CET 2017

Můžu potvrdit podobné chování u notebooku ASUS EEE X101. Pokud disk
"zaváhá" při náběhu systému, vypadne z bootovacího pořadí a už se ani při
dalším resetu nevrátí. Je nutné vlézt do BIOSu a znovu ho zařadit.

Začalo mi to dělat po přechodu na SSD a při nekorektním odebrání napájení
(tvrdé vypnutí, nebo baterie dosluhuje a nepokryje dobu uspávání). SSD disk
pak dělá nějakou vnitřní kontrolu nebo obnovu (i na pc které tímto netrpí
je spouštění z disku oddáleno cca o 10s kdy led disku trvale svítí a nic se
neděje). Tento ASUS to vzdá a vyřadí ho.

Pro zajímavost - o data jsem ještě nepřišel i přesto, že si o to koleduji
(počítám s tím). Jde o notebook se kterým běhám po dílně při nahrávání
firmware a dolaďování kvůli jeho minimálním rozměrům. SSD je nějaký starý
ADATA 32GB a drží se kupodivu dobře, takových vypnutí už zažil minimálně
desítku a OK.

Martin