Re: Stabilizovaný zdroj - prosím o tip

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 26 14:59:01 CET 2017

Ono je to těžké. Každý chce něco jiného.

Např. je velmi snadné udělat chlazení, které funguje slušně i pasivně, ale
znamená to, že když dojde na větrák, musí foukat dovnitř. Jenže když fouká
dovnitř, vyhřívá se celá bedna a tedy i reference ... a pak se zas najde
dost lidí, kterým vadí, že výstupní napětí "plave".

A když se udělá foukání ven, je snadné zařídit, aby reference a další
potenciálně teplocitlivá elektronika nebyla ohřívána, ale takové chlazení
slušně funguje jen pokud se tomu vzduchu udělá "tunel", což zas vede ke
špatnému pasivnímu chlazení.

Nebo je slušné pasivní chlazení s foukáním dovnitř a k tomu elektronika
udělaná tak, že napětí i přesto sedí - pak řeknou, že je to moc drahý...

Samozřejmě jsou i další možnosti, třeba spínaný preregulátor. Ale pak se zas
najde dost těch, kteří protestují, že to prý moc ruší.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jan Smrz
Ani to nemusi byt vyhra. Ja jsem si koupil zdroj Twintex. V popisu
psali, ze ma regulaci vetraku podle zatizeni.
To je sice pravda, ale regulace byla nastavena tak, ze regulovala
teplotu chladice snad na 40 stupnu max. Uz pri male zatezi byl po chvili
vetrak hlucny.
Regulaci jsem si predelal, ale pomohl jsem si jen castecne, protoze
proudeni vzduchu ve zdroji je reseno spatne a tak se musi na chladic
stejne foukat.