Elektromobily, a vyzera to realne

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Sobota Listopad 11 20:44:47 CET 2017


Tím "moderní benzínový motor" jsem myslel to, co se dávalo do aut, než
přišla móda malých turbobenzínů. Ty se díky honbě za spotřebou potažmo
CO2 přiblížily emisím k dieslu, takže mají taky saze a taky budou
muset mít filtr pevných částic.

P.K.

Dne 11. listopadu 2017 19:32 Tomas Urbanek <turbyho na me.com> napsal(a):
> Muzete tyto tvrzeni nejak odzdrojovat? Kdyz jsem videl nedavno rozbory vyfukovych plynu nejnovejsich TSI motoru od Skodovky, nebylo tam jen co2 a h2o. Byly tam, mimo jine, stale i saze.
>
> T
>
> 11. 11. 2017 v 18:39, Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>:
>
>> Srovnáváte naftu a benzín. Nafta vždycky bude mít navrch ve spotřebě,
>> ale za jakou cenu. Benzínový motor jde udělat ekologický velice
>> jednoduše, vstřikování, lambda sonda a katalyzátor = na výstupu je
>> prakticky jen CO2 a H2O, obojí poměrně neškodné látky. Zato z dieslu
>> toho jde celkem dost, oxidy dusíku, saze (a to jsem určitě na něco
>> zapomněl) a udělat tomu rozumné emise znamená mít v autě malou
>> chemickou továrnu.
>>
>> Prius dosáhne spotřeby dieslu s emisemi benzínu, no co víc si přát?
>> Navíc při malých rychlostech může jet jenom na elektřinu a nevypouští
>> tedy vůbec nic, což je v současné době aktuální, v některých městech
>> budou mít do centra zákaz vjezdu auta se spalovacím motorem.
>> Elektroauta a hybridy, pokud pojedou na elektřinu budou mít zelenou.
>>
>> P.K.


Další informace o konferenci Hw-list