Elektromobily, a vyzera to realne

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Listopad 11 19:46:44 CET 2017

Což nejlépe dokladuje to, že v Euro6 (nebo už sedm? čísla se poříd mění
a od Euro4 to nějak nesleduju) je požadavek na vestavbu DPF i u
benzínových motorů. A DPF znamená jednak vyšší náklady (ať už výrobní,
tak servisní), ale i snížení celkového výkonu (odpor ve výfuku a
podobně). Tak aby to nevypadalo blbě, tak ten tříhrnek 1.2 doplníme
druhým turbem, elektromotorem a baterií - a budeme se modlit, aby to
přežilo alespoň po dobu záruky...

Popravdě řečeno - netuším, co si pořídím, až mi doslouží moje aktuální
auto. Už tohle (zase Volvo, tentokrát V70 2.5D5 2003) je pro mne na
hraně co se týká inteligence, "inteligence" a přecpanosti elektronikou.
Asi pořídím něco na veteránských značkách a na celé Euronormy se budu
jen z dálky usmívat. Spotřebu mám u posledních tří aut v prakticky
stejnou - 8-10 město (jasně, V70 ke spodní hranici, LR Discovery k
horní), 6-7 mimo, na deci to neměřím, je mi to v podstatě jedno.

Pavel Kutina