Elektromobily, a vyzera to realne

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Sobota Listopad 11 23:55:01 CET 2017


Jistě, ale taky žádné auto nevydrží věčně, takže tak jako tak je
poptávka po nových autech. Nižší spotřeba, vyšší výkon, vyšší
bezpečnost, vyšší komfort, to všechno přinesl vývoj aut, protože
konkurence nespí a nemůžete pořád prodávat model T, jenom proto, že to
kdysi bylo nejprodávanější auto. Vedle toho jsou výrobci ještě pod
externím tlakem dosáhnout nižší spotřeby (=CO2) a vyšší bezpečnosti.

Jinak žádný výrobce nestojí o to, zvyšovat si výrobní náklady pro nic
za nic - a některé úřady vynucované věci nic jiného nejsou.

P.K.

Dne 11. listopadu 2017 23:42 gatilo <gatilo na centrum.cz> napsal(a):
>  11.11.2017, 23:30:58
>
> Vyrobce potrebuje prodavat. A lepe prodava, kdyz presvedci
> zakazniky, ze to  co aktualne maji, je fuj, fuj, fuj, at si tedy koupi
> neco uplne jineho, noveho. (jeste lepe, bude prodavat, pokud se to
> stare, z moci uredni zakaze, nebo alespon poradne zdani)
> Takze, od atmosferickeho benzinu, pres vice mene klasicke naftaky,
> 3/4litrove 3-valce se tremi turby, zase zpet k atmosferickemu benzinu.
> Jen to 25 let stare VVT, se dnes jmenuje atkinsonuv cyklus, aby to
> nevypadalo tak moc blbe.
>
> S pozdravem Pavel
>   mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> --
> Tomas Urbanek napsal:
>
>> No prave :-)
>
>> Docela by me zajimalo kdo ve skutecnosti stoji za tim tazenim proti
>> nafte. A koncern za to nemuze, tomu se to jen svezlo po zadech.
>> Falsovani mereni emisi delali vice mene uplne vsichni a ani mereni
>> benzinovych vznetovych motoru neni uplne koser.
>
>> Zajimave je prohlaseni Mazdy, ze uplne kasle na elektromobily a
>> prozatim pujde cestou vznetoveho (sic!) benzinu. :-)
>
>> T
>
>>> 11. 11. 2017 v 19:46, Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>:
>>>
>>> No (T/F)SI ma saze jako krava, moderni dyzl proti tomu vypousti balzam z fialek, jen se o tom nejak nesmi mluvit. Vsak chteji FAP zavest i pro benziny...
>>> Mam primovstrikovy benzinovy motor v Megane a z vejfuku padaji brikety, dyzl s FAP ma vejfuk lesklej. Rozdil bude v tom NOx ale mocovina to resi IMHO dobre, co se da i tankovat mimo servis dokonce levne.
>>> Je to podle me zase velka masirka, nevim, za jakym ucelem. Dobre udelany dyzl s mocovinou a FAP vymenitelnym za rozumnou cenu je IMHO nejlepsi reseni na ekologicky motor s vysokou ucinnosti.
>>> Dne 11.11.2017 v 19:32 Tomas Urbanek napsal(a):
>>>> Muzete tyto tvrzeni nejak odzdrojovat? Kdyz jsem videl nedavno rozbory vyfukovych plynu nejnovejsich TSI motoru od Skodovky, nebylo tam jen co2 a h2o. Byly tam, mimo jine, stale i saze.
>>>>
>>>> T
>>>>
>>>> 11. 11. 2017 v 18:39, Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>:
>>>>
>>>>> Srovnáváte naftu a benzín. Nafta vždycky bude mít navrch ve spotřebě,
>>>>> ale za jakou cenu. Benzínový motor jde udělat ekologický velice
>>>>> jednoduše, vstřikování, lambda sonda a katalyzátor = na výstupu je
>>>>> prakticky jen CO2 a H2O, obojí poměrně neškodné látky. Zato z dieslu
>>>>> toho jde celkem dost, oxidy dusíku, saze (a to jsem určitě na něco
>>>>> zapomněl) a udělat tomu rozumné emise znamená mít v autě malou
>>>>> chemickou továrnu.
>>>>>
>>>>> Prius dosáhne spotřeby dieslu s emisemi benzínu, no co víc si přát?
>>>>> Navíc při malých rychlostech může jet jenom na elektřinu a nevypouští
>>>>> tedy vůbec nic, což je v současné době aktuální, v některých městech
>>>>> budou mít do centra zákaz vjezdu auta se spalovacím motorem.
>>>>> Elektroauta a hybridy, pokud pojedou na elektřinu budou mít zelenou.
>>>>>
>>>>> P.K.
>>>>>
>>>>> Dne 11. listopadu 2017 18:20 Tomas Urbanek <turbyho na me.com> napsal(a):
>>>>>> Jen k te velikosti, spotrebe a hybridum. Napriklad koncepcne vice nez 15 let stare koncernove motory 2.0 tdi 16v meli realnou kombinovanou spotrebu, v bezmala 2t vazicim audi, pod 5l.
>>>>>>
>>>>>> Na takovou realnou spotrebu se treba Prius dostal jedine z kopce. Ale kdyz jde o ekologii, projde zrejme vse :)
>>>>>>
>>>>>> T
>>>>>>
>>>>>> 11. 11. 2017 v 17:43, Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>:
>>>>>>
>>>>>>> Male auto ale neni bezpecne a kdyz uz si nekdo koupi drahe auto, chce navic nejaky komfort, mala auta nebyvaji ani nejak vybavena. Taky mam radsi SUV, kdo se ma do tech prditek soukat (mam i twingo, ale mimo mesto bych s tim nejel)
>>>>>>> Dne 11.11.2017 v 17:40 Zdeněk napsal(a):
>>>>>>>> Také si myslím, že vývoj by měl jít cestou malých a efektivních aut. Ať už na benzín nebo jiná "paliva". Současný trend snižování spotřeby a zároveň zvětšování aut jde proti logice. Jaký smysl má koupit si dvoutunový hybrid s reálnou spotřebou 7 litrů (ano papírová spotřeba v testovacím cyklu, který proběhl z větší části na elektřinu z akumulátorů, je třeba 2,5 l)? Malé benzínové auto má spotřebu 5 litrů a z bodu A do bodu B odveze stejný počet lidí.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Tady je článek o tom, že elektromobily zase tak ekologické nejsou:
>>>>>>>> http://www.auto.cz/tesla-model-s-produkuje-vice-oxidu-uhliciteho-nez-benzinova-auta-111148
>>>>>>>>
>>>>>>>> Zdeněk
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> -----Original Message-----
>>>>>>>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Úlehla
>>>>>>>> Sent: Friday, November 10, 2017 9:01 PM
>>>>>>>> To: hw-list na list.hw.cz
>>>>>>>> Subject: Re: Elektromobily, a vyzera to realne
>>>>>>>>
>>>>>>>> Samozřejmě, já osobně nejsem obchodník, ale technik - vývojář. Mám znalost, obdiv i respekt k zákonům fyziky a jsem svázaný zákony ekonomiky - a tak mé auto jezdí na benzín i když jsem se i v předchozím zaměstnání věnoval dokonce přímo vývoji elektrických pohonů.
>>>>>>>>
>>>>>>>> I mé další auto bude s nejvyšší pravděpodobností jezdit na benzín a když jsem chtěl být ekologický, tak jsem na dojíždění do práce nekoupil ani Teslu, ani Leafa ale velmi malé auto, pod které jsem lehnul a díly za 5kkč mu prodloužil život o další čtyři roky užitečnosti místo sešrotování.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ano, MHD je ještě lepší, ale už bych nedokázal na vesnici obsloužit potřeby rodiny.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nicméně je potřeba zkoušet nové cesty a někde se začít musí. Problém jsou stále baterie a HE3DA to zřejmě nevyřeší, hi.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>>>
>>>>>>> _______________________________________________
>>>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>> _______________________________________________
>>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list