Elektromobily, a vyzera to realne

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Sobota Listopad 11 20:57:50 CET 2017


Jenze tyhle atmosfericky benziny mely malou ucinnost a zraly i travu 
kolem silnice. Stejne rad vzpominam na dobu, kdy jsem asi 10 let 
provozoval Omegy MV6 i kdyz vetsinou na LPG ;-)
Dne 11.11.2017 v 20:44 Pavel Kadečka napsal(a):
> Tím "moderní benzínový motor" jsem myslel to, co se dávalo do aut, než
> přišla móda malých turbobenzínů. Ty se díky honbě za spotřebou potažmo
> CO2 přiblížily emisím k dieslu, takže mají taky saze a taky budou
> muset mít filtr pevných částic.
>
> P.K.
>
> Dne 11. listopadu 2017 19:32 Tomas Urbanek <turbyho na me.com> napsal(a):
>> Muzete tyto tvrzeni nejak odzdrojovat? Kdyz jsem videl nedavno rozbory vyfukovych plynu nejnovejsich TSI motoru od Skodovky, nebylo tam jen co2 a h2o. Byly tam, mimo jine, stale i saze.
>>
>> T
>>
>> 11. 11. 2017 v 18:39, Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>:
>>
>>> Srovnáváte naftu a benzín. Nafta vždycky bude mít navrch ve spotřebě,
>>> ale za jakou cenu. Benzínový motor jde udělat ekologický velice
>>> jednoduše, vstřikování, lambda sonda a katalyzátor = na výstupu je
>>> prakticky jen CO2 a H2O, obojí poměrně neškodné látky. Zato z dieslu
>>> toho jde celkem dost, oxidy dusíku, saze (a to jsem určitě na něco
>>> zapomněl) a udělat tomu rozumné emise znamená mít v autě malou
>>> chemickou továrnu.
>>>
>>> Prius dosáhne spotřeby dieslu s emisemi benzínu, no co víc si přát?
>>> Navíc při malých rychlostech může jet jenom na elektřinu a nevypouští
>>> tedy vůbec nic, což je v současné době aktuální, v některých městech
>>> budou mít do centra zákaz vjezdu auta se spalovacím motorem.
>>> Elektroauta a hybridy, pokud pojedou na elektřinu budou mít zelenou.
>>>
>>> P.K.
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list