Elektromobily, a vyzera to realne

Sobota Listopad 11 18:08:03 CET 2017

Touto logikou bychom dodnes jezdili ve škodě 100 (nebo dokonce v něčem
ještě starším, třeba v modelu T nebo nějakém to parostroji), protože z
bodu A do bodu B odveze stejný počet lidí...

Je to o komfortu cestování. V twingu i v superbu odvezete 4 lidi, ale
s v jakém stavu vylezou třeba po 1000km z auta, že. I cestování ve
vlaku je jiné v pohodlném kupé, po moderní trati než před 100 lety ve
vagónu s dřevěnou lavicí a po mizerných kolejích s dřevěnými pražci,
kde to drncalo jak blázen.

SUV jsou hrozně populární, protože starší lidi se blbě soukají do
nízkých aut a líp se jim leze to yetiho než do fabie. (Nicméně k čemu
jsou takové ty obrosvké obludy, to taky nechápu. Ale když má někdo
potřebu si něco kompenzovat a má na to peníze, je to jeho věc.)

A je to samozřejmě i o bezpečnosti, sice i smart fortwo dostane hodně
hvězdiček v crashtestu, ale na první pohled je vidět, kolik hmoty je
mezi řidičem a překážkou při čelním nárazu a teď se podívejte třeba na
superb...

Taky je to o tom, co v autě potřebujete vozit. Než jsem měl děti, taky
mi stačilo auto velikosti felicie. Pak jsem si koupil kombi velikosti
oktávky a i tak to bylo někdy malé (to hlavně proto, že ženský si
myslej, že auto je nefukovací). Nakonec jsem přešel ještě o třídu výš
(mazda 6), už to není kombík (děti povyrostly a kočárek už nevozím),
ale menší auto bych už nechtěl. Někdy je nás v autě 5. Samozřejmě, že
často jezdím sám, ale přece nebudu mít několik aut a střídat je podle
toho, jaká velikost by mi zrovna stačila.

P.K.