Elektromobily, a vyzera to realne

Zdeněk zdej na atlas.cz
Sobota Listopad 11 18:20:38 CET 2017

Obávám se, že srovnáním se škodou 100 jste trochu přestřelil. Ta měla výrazně vyšší spotřebu proti současným autům podobné velikosti. Tady je pokrok ve vývoji znatelný.
Jet twingem na dovolenou k moři asi není nejlepší nápad, ale jezdit SUV na nákupy po městě a rozvážet jím děti mi  přijde podobně nepatřičné. Ano, SUV působí bezpečněji než malá auta. Jenže při současném módním trendu budou za pár let na silnicím jen SUV a tím přijdou o relativní výhodu vůči menším autům.

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Kadečka
Sent: Saturday, November 11, 2017 6:08 PM
To: HW-news
Subject: Re: Elektromobily, a vyzera to realne

Touto logikou bychom dodnes jezdili ve škodě 100 (nebo dokonce v něčem ještě starším, třeba v modelu T nebo nějakém to parostroji), protože z bodu A do bodu B odveze stejný počet lidí...

Je to o komfortu cestování. V twingu i v superbu odvezete 4 lidi, ale s v jakém stavu vylezou třeba po 1000km z auta, že. I cestování ve vlaku je jiné v pohodlném kupé, po moderní trati než před 100 lety ve vagónu s dřevěnou lavicí a po mizerných kolejích s dřevěnými pražci, kde to drncalo jak blázen.

SUV jsou hrozně populární, protože starší lidi se blbě soukají do nízkých aut a líp se jim leze to yetiho než do fabie. (Nicméně k čemu jsou takové ty obrosvké obludy, to taky nechápu. Ale když má někdo potřebu si něco kompenzovat a má na to peníze, je to jeho věc.)

A je to samozřejmě i o bezpečnosti, sice i smart fortwo dostane hodně hvězdiček v crashtestu, ale na první pohled je vidět, kolik hmoty je mezi řidičem a překážkou při čelním nárazu a teď se podívejte třeba na superb...

Taky je to o tom, co v autě potřebujete vozit. Než jsem měl děti, taky mi stačilo auto velikosti felicie. Pak jsem si koupil kombi velikosti oktávky a i tak to bylo někdy malé (to hlavně proto, že ženský si myslej, že auto je nefukovací). Nakonec jsem přešel ještě o třídu výš (mazda 6), už to není kombík (děti povyrostly a kočárek už nevozím), ale menší auto bych už nechtěl. Někdy je nás v autě 5. Samozřejmě, že často jezdím sám, ale přece nebudu mít několik aut a střídat je podle toho, jaká velikost by mi zrovna stačila.

P.K.