Elektromobily, a vyzera to realne

Martin Úlehla ok9swl na gmail.com
Pátek Listopad 10 21:01:00 CET 2017


Samozřejmě, já osobně nejsem obchodník, ale technik - vývojář. Mám znalost, obdiv i respekt k zákonům fyziky a jsem svázaný zákony ekonomiky - a tak mé auto jezdí na benzín i když jsem se i v předchozím zaměstnání věnoval dokonce přímo vývoji elektrických pohonů.

I mé další auto bude s nejvyšší pravděpodobností jezdit na benzín a když jsem chtěl být ekologický, tak jsem na dojíždění do práce nekoupil ani Teslu, ani Leafa ale velmi malé auto, pod které jsem lehnul a díly za 5kkč mu prodloužil život o další čtyři roky užitečnosti místo sešrotování. 

Ano, MHD je ještě lepší, ale už bych nedokázal na vesnici obsloužit potřeby rodiny.

Nicméně je potřeba zkoušet nové cesty a někde se začít musí. Problém jsou stále baterie a HE3DA to zřejmě nevyřeší, hi.

On Fri, 10 Nov 2017 20:43:50 +0100
Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz> wrote:

> No ale na vozeni tech 900kg je potreba dost nezanedbatelna energie navic...
> 
> Dne 10.11.2017 v 20:36 Martin Úlehla napsal(a):
> > Však si všimněte jak bývají vytížené rozvozové dodávky... Váhou skoro zanedbatelně a objem tam také zbude.
> >
> > Samozřejmě proti naftě nebo benzínu je to někde úplně jinde. Na druhou stranu zvuk motoru většiny dodávek z balíkovek naznačuje, že mu jejich druh provozu velmi nevyhovuje.
> >
> > On Fri, 10 Nov 2017 19:53:45 +0100
> > balu <balu na k-net.fr> wrote:
> >
> >> vozit 900kg bateriek... slusne :-)
> >>
> >>
> >> On 10/11/2017 19:18, Martin Úlehla wrote:
> >>> Pokusím se s Vámi podělit o detaily které nejsou příliš tajné, tedy alespoň doufám.
> >>>
> >>> V tuto chvíli má Voltia dvě generace dodávek Citroen Jumper, starší generace s asynchronním motorem s řazenou převodovkou, novější (ve větším zastoupení) už tak jak si člověk elektromobil představuje - se synchronní verzí motoru a jednostupňovou převodovkou.
> >>>
> >>> Informace o nové generaci je zde
> >>> http://evcgroup.cz/files/gf6uk_A4_J10_15_05_2014_EN_net.pdf
> >>>
> >>> Nejsou tam žádné smyšlenosti. Konkrétní typ baterie ani není, používají různé boxy - podle potřeb zákazníka. Boxy mají různou kapacitu, typ, tvar článků i napětí (v rozumných mezích). Nejvyšší dojezdy jsou kolem 200km reálných. Osobně se mi při převozu podařilo dojet s kolegou Hulín-Bratislava přes Senicu a Trnavu s 18% zbývající kapacity. Nicméně jsme se báli a jeli velmi "ekologicky".
> >>>
> >>> Box je výměnný tak jak je to vidět, u nás obvykle vysokozdvižným nebo i jen ručním vozíkem, v autě je vedení kolejnicemi a box dojíždí do konektoru kde se připojí bez asistence řidiče a bez napětí, manipulace je tedy bezpečná. I časy výměny jsou reálné - pokud to člověk nedělá poprvé v životě. Síla na to není potřeba taky téměř žádná pokud auto stojí na rovině.
> >>>
> >>> Co se týče provozu tak auta opravdu mají náběh kilometrů a jsou aktivní. Nabíjecí stanice jsou dvě, ale myslím že až tak využívané nejsou, zákazníci myslím spíš nabíjejí u sebe vestavěnou nabíječkou přes noc (ale detaily až tak neznám).
> >>>
> >>> Co se týče ceny a obchodního modelu Voltie, tam nic neprozradím jelikož to ani nevím...
> >>>
> >> _______________________________________________
> >> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> >> Hw-list na list.hw.cz
> >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


-- 
Martin Úlehla <ok9swl na gmail.com>


Další informace o konferenci Hw-list