Re: 5v relé připojené do zásuvky (versus výkonná 34V LED)

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Březen 25 02:23:41 CET 2017

Já bych to nekomplikoval a dal bych tam ten R. Hodnota dle impulsní
odolnosti diod v usměrňovači. Měl by být drátový, aby to sám přežil. Na jeho
výstupu pak dost velký elyt (první co přijde pod ruku), který zajistí, že
jakýkoli zapínací ráz přejde do podoby nepatrného zvýšení napětí. Když se to
hodně přežene (např. 1 mili na 50 mA), tak je z toho hezký efekt plynulého
rozsvícení/zhasnutí.

Cívku bych tam nedával, Xl se od Xc odečte a I vzroste:-)

Ale asi by šlo jí dát za usměrňovač. Ale bude dost mohutná, neb se nesmí tím
co omezuje přesytit:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jan Linhart
    to je pěkný odkaz. Chystám se budovat něco podobného pro LED (230V
=> 100mA - 500mA / 34V).

Takže neřeším napěťové špičky (50W LED silně poddimenzovávám), ale trápí
mě občasný zapínací

prskanec. Mám strach o lustrový vypínač. Cesta nejspíš vede k tyristoru.
Pěkně prosím, nemáte

někdo v rukávu podobně pěkný odkaz, kde by byla řešena zapínací špička,
respektive prvotní sepnutí

v nule? Dal by se potom vypustit sériový odpor k omezovací kapacitě?
Nemůže si to pak někde

v rozvodu vyčmuchat cívku a rozkmitat se s ní, ve smyslu kapacity
"nepokažené" seriovým odporem?