Re: 5v relé připojené do zásuvky

Martin Hanek martin na hanek.net
Pátek Březen 24 15:54:28 CET 2017

Potřebujete na tom kondenzátoru udělat úbytek cca 220V při 40mA. Tj.
impedance 5500 ohmu. Kondenzátor bude cca 580nF. Do série s ním bych dal
ještě odpor cca 100R. Za to můstek, pak kondenzátor a ještě za to odpor
(velikost experimentálně desítky ohmů) a zeneru 5V6 jako ochranu a
nakonec relé.
Ale zkoušel jsem takto napájet ventilátor 12V, nemohl jsem to rozumně
nastavit, nakonec je tam adaptér 5V a je pokoj.

Martin Hanek