Pasivni propust vyssiho radu

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Březen 19 19:58:05 CET 2017

Potřebuji, aby to přiměřeně rychle reagovalo na změnu hodnoty a zároveň aby když se nic nemění bylo na výstupu dost kvalitní DC. Pak je nějaká frekvence hodin, nějaký počet bitů a je z toho propust 5. řádu.

Celé to tedy vypadá tak, že PWM z MCU jde do 74HC4053 (která tam už i tak je, ale má jeden kanál volný) a ta podle PWM přepíná REF/GND a za tím filtr.

PH

From: Vláďa Anděl
Proč ta propust musí být tak složitá? Pokud máte PWM dostatečně rychlý vzhledem k periodě měření, stačí vám 1x RC. Taky je možné udělat to obráceně. R na napájení, C na zem a mezi R a C připojit open drain výstup z MCU. Vybít C, pak ho nechat nabíjet a sledovat komparátor, kdy bude vstupní napětí stejné jako na tom časovacím C. Nevím jaké máte nároky na přesnost, ale takhle jsem dělal s AT89C2051 indikaci napětí baterek.

Ostatně cena je daná i pracností osazování a plochou desky. Opravdu není jednodušší dát tam MCU s převodníkem, než tam dávat hromadu R a C?
Anděl

  cena

  From: Pavel KREJCI
  Proc musi byt pasivni?