Budoucnost FPGA

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červen 8 11:45:20 CEST 2017

>Take kombinacie (relativne male jadro + FPGA) tu boli a nejako zasadne
>sa neuchytili, napriklad FPSLIC -
>http://www.atmel.com/products/programmable-logic/field-programmable-gate-array/default.aspx?tab=overview

A este predtym Triscend, to boli - akoze inak - '51 s FPGA
https://web.archive.org/web/20010225012039/http://www.triscend.com:80/products/index.html

Ta firma inak zanikla velmi podivuhodnym sposobom - kupil ju Xilinx, ktory
ju obratom predal cinskej(pise sa rok 2004!) firme Zylogic, ktora uz
robila nieco podobne s ARMami, a ktora sa nasledne do roka a do dna bez
stopy (aspon teda zo vzdialeneho pohladu cez internet) vyparila...

Ja som pricuchol k PSD/uPSD od Waferscale/ST, tiez - akoze inak - '51 s
CPLD; z toho co vsetko okolo toho bolo bol jeden jednoznacny zaver - je s
tym viac roboty nez je to hodne. A to pritom to CPLD bolo charakteru dvoch
GALiek.

No a samozrejme poznas sagu PSoC od Cypressu, vo vsetkych jeho troch
inkarnaciach (vratane - akoze inak - '51 ;-) )

A pochopitelne poznas moderny trend malych logickych clenov v mcu, asi Ti
nemusim v tejto suvislosti spominat PICka... ;-)

>Zrejme je to tak, ze ta moznost naklikat si vlastne periferie vyzera
>lakavo, ale ludia by si tak ako tak naklikali vzdy len tie UART-y,
>SPI, IIC, tak to sa rovno mozu relativne lacno integrovat na cipe a
>smitec.

Je mozne, ze - teda okrem tych najtucnejsich pripadov, na ktore hraju
tradicni vyrobcovia FPGA - je riesenie v rozsiahlej konfigurovatelnosti
dedicated periferii. Myslim, ze "univerzalne seriove rozhranie, ktory sa
da nastavit ako jeden z tych troch I2C/SPI/U(S)ART a este aj nieco ine"
som v poslednom case videl viackrat... Napokon, aj v maskou programovanych
gate array je uz trendom mat specializovane "ostrovceky", z ktorych je len
jeden ci niekolko "ostrovcek vseobecnej logiky".

Diabol je skryty prave v "naklikani" tych rozsiahlych moznosti - a to velky
a hnusny a neodbytny; ale ten jeho odporny sirny smrad poznas.

wek