Budoucnost FPGA

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Čtvrtek Červen 8 09:48:02 CEST 2017

Take kombinacie (relativne male jadro + FPGA) tu boli a nejako zasadne
sa neuchytili, napriklad FPSLIC -
http://www.atmel.com/products/programmable-logic/field-programmable-gate-array/default.aspx?tab=overview
Zrejme je to tak, ze ta moznost naklikat si vlastne periferie vyzera
lakavo, ale ludia by si tak ako tak naklikali vzdy len tie UART-y,
SPI, IIC, tak to sa rovno mozu relativne lacno integrovat na cipe a
smitec. Iny pristup mali Propeller-y od Parallax-u, kde bolo viacero
kooperujucich jadier, dost na to aby kazde mohlo robit jednu periferiu
- ale tiez som si nie isty tym kde sa to masovo pouzivalo, mimo
pomerne uzkeho kruhu nadsencov.

Potom je tu trebars Xilinx Zynq, to je trochu iny level (velky SoC +
FPGA), ten sa pouziva trebars v niektorych osciloskopoch, ale je dost
drahy/zlozity na to aby bol na "take to domace zuvanie".