Re: Termostatování pájecí pasty při dávkování dispenserem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Červenec 4 10:51:47 CEST 2017

Děkuji za velmi obsáhlou a informacemi nabitou odpověď.

Kovová jehla musí být fajn, že se dá dobře vyhřívat. Zkusím pohledat,
jestli nějaký Číňan takovou jehlu neprodává samostatně.

Pokud je zúžení dlouhé cca 3mm a světlost 0.3mm, tak to jsou prakticky
stejné parametry, jako mám já. Používám injekční jehlu, zkrácenou
právě na nějaké cca 3mm. A oranžová jehla má vnější průměr 0.5mm
a světlost cca 0.3mm.

Když dispenser držím delší dobu v ruce, tak to dávkuje dobře. Když
je ale vychlazený delším pobytem na stole (v dílně mám pod 20C),
tak už jehla dává dost neochotně. Takže doufám, že s vytápěním
by to mohlo být dobré.

Překvapil jste mě tím, že 0603 dáváte jen s novou kartuší.
Já používám pastu z SOS, která měla udávanou životnost do 10/2012.
Když s ní nedělám, skladuji ji v ledničce.
Každopádně ale jsem s ní schopen udělat takové bobky, že na plošku
0603 klidně můžu dát dva, a nebude to moc. Ale dobu sepnutí mám
výrazně delší, někde kolem 100ms.

Ano, miniaturní krokáče od Vás mám. Záměr byl použít je právě
pro dispenser, ale s mechanickým dispensováním se mi moc nedařilo.
Ještě jednou díky za ně. Jeden jsem již použil jinde (v modelu elektrárny
točí turbínou), druhý ještě na svou životní příležitost čeká.

Díky.
PL