Termostatování pájecí pasty př =?UTF-8?Q?i_d=C3=A1vkov=C3=A1n=C3=AD_dis?=penserem

admin admin na roshor.com
Úterý Červenec 4 08:56:20 CEST 2017

Budu ted psát z hlavy, protože v práci budu až 19.6.

- Pneumatika sice tlačí na celou plochu pístu, ale občas se stane že
profukem kolem stěny se separuje tavidlo a postupem času se pasta v
kartuši hutnější. Navíc je třeba korigovat prázdný prostor nad pístem. U
nás to děláme tak že upravujeme hodnotu "Viskozita pasty". Lépe se
dispenzuje bezolovo - je tekutější. Možná by pomohlo použít použít pastu
finepitch 5 nebo 6 ale to je samozřejmě o ceně.

- Jehla není klasická jehla. Bohužel nemám fotku ale zkusím napsat
kolegovi. Je celokovová, po celé délce je vrtání o vnějším průměru výstupu
z kartuše až ve špičce se otvor kónicky zmenšuje na hodnotu 0.3mm. Délka
zúžení je tak max 3mm. Jehla je vyhřívána na 37°C

- Pokud je člověk trpělivej, dá se dispenzovat 0603, ale s novou, plnou
pastou. Problém je občasný vynechání bodu, nebo celé části desky (když se
"zasekne" píst v kartuši). Velikost dávky nevím. Máme v mašině nastaveny
velikosti "A" - "N" který jsme si doladily časem na jakési optimální
dávky. V knihovně je pak nastaveno např. u pouzdra 0805 body velikosti
"C".

- Podle zvuku se při dispenzování ventily otvírají a zavírají postupně.
Pravděpodobně kvůli rychlosti, jelikož jsem někde četl že minimum jsou
3ms. Přesné dispenzery pasty používají dávkovací ventily se šroubovicí do
které se tlačí pasta a pootočením šroubovice se přesně dávkuje. Umožňuje
to dělat i "housenky". Bohužel cena ventilu se pohybuje od cca $2000 (co
jsem teda našel.

- Jelikož si stavím druhou, větší 3d tiskárnu, chci udělat univerzální
pojezd osy X kde by se dala nasadit tisková hlava/laser/dispenzní hlava a
možná vrtací hlava. A pokud se nepletu, tak před časem jste si ode mne
bral ty miniaturní krokáče. (V Žabinách)

AH

Zapnuté Tue, 4 Jul 2017 00:18:48 +0200, Petr Labaj zapisování