Re: Termostatování pájecí pasty při dávkování dispenserem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 3 22:17:57 CEST 2017

Děkuji za odpověď.
Pokud je to injekční jehla a nikoli speciální dispenserová, tak zelená
má vnější
průměr 0.8mm, takže vnitřní bude kolem 0.6mm. To už je slušný kanon.

Já jsem se taky pokoušel o mechanické řešení, ale nebylo to ono. Tak jsem si
za pár korun poskládal pneumatické řešení z komponent z eBay/Alliexpress.
Pro ovládání jsem použil nějaké staré herní pedály z ekodvora, generátor
impulzů samozřejmě Arduino. ;-)
Jedu s tlakem 4 bary.

Doufám, že se s CNC provedením dostanu do stavu, kdy QFP a QFN
s roztečí 0.5mm budu schopen dávkovat bábovičkou ve tvaru obdélníku
(tedy ne jen kulatý flusanec) tak, že se pasta nesleje. Kapilární síly při
přetavení to sice zase rozdělí na jednotlivé nohy, ale stejně bych to
chtěl mít oddělené už i ve fázi pasty.

PL