Opet LED osvetleni 3

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Leden 13 12:47:15 CET 2017

Vodotěsné nejsou nacpané v trubičce, ale ze strany LEDek zalité silikonem.
Druhá strana je stejná jako u ostatních pásků.

Ta vodotěsnost není nijak dokonalá. Před nějakým časem jsem takové pásky
nalepil na spodní stranu skla na akvárku, konce zalil tavným lepidlem a
hotovo. Po nějakém čase světlo začalo zlobit, protože voda pronikla pod
lepidlo a žrala dráty od +. Výsledkem bylo akvárko zamořené mědí. Při
podrobnějším zkoumání jsem zjistil, že voda pronikla i do pásku a koroze je
vidět i na některých padech pod silikonem.

Teď jsou tytéž pásky nalepené na plechu, který leží na skle nad akvárkem.
Plech není kvůli chlazení, jen byl po ruce a měl vhodné rozměry. Vzhledem k
tomu, že pásek má jen 5 W/m, mohl jsem je nalepit třeba na prkýnko a
nevadilo by to.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Jiří Vojtek
Ted jsem narazil na pasky ktere jsou osazene v jedne rade bilou a v druhe
RGB led.
Pohravam si s napadem pri oprave prave zemreleho osvetleni akvarka to
pouzit. Akorat netusim jak se chovaji ty "vodotesne" rozumnej v silikonove
trubicce nacpane. Nikdy jsem s celymi paskami nedelal - netusite ma to
zezadu nejaky rozumny teplovodivy kanal ?