DIY Stolni multimetr

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Středa Prosinec 27 16:09:54 CET 2017

No jo, ale to znamená, že tam dám další ne zrovna levnej IO kvůli funkci,
kterou použiju tak 1 za rok. Takže jestli "dosiahnes na presnost zlomok
percenta.", tak jsem naprosto spokojen, protože by mi i kousek přes procento
stačil:-)

Zároveň ty rychlý data stejně chci, protože už k tomu mám naprogramovanej
osciloskop. S 1 KS si samozřejmě neprohlídnu SGMII, ani spínanej zdroj, ale
už to bohatě stačí třeba na průběh za usměrňovačem z 50 Hz, takže v tom
spínaném zdroji poznám, že kondík na vstupu je vyschlej, nebo u lineárního
stabilizátoru poznám, že na výstup prolejzají kousky průběhu před ním,
protože napětí trafa nestačí na Udrop. A naopak zase na rozdíl od
osciloskopu se nemusím bát dráty z galvanicky odděleného měřáku zapojit za
usměrňovač do kterého vede fáze.

Původní myšlenka byla dělat toho co nejmíň nově, aby s tím bylo co nejmíň
práce. Protože když to bude moc pracný, skončí to jako všechny podobný
soukromý projekty, kde se tak dlouho zdokonalovalo, až nadšení pro realizaci
vyprchalo a už se to nikdy neudělá...

Tzn. Ano, dalo by se to udělat v mnoha ohledech líp, ale to by to nesměl být
soukromý projekt pro zábavu. Kdyby mi za to někdo platil a trochu mě při tom
"kopal do zadku" tak proč ne:-)

PH