DIY Stolni multimetr

balu balu na k-net.fr
Středa Prosinec 27 14:54:22 CET 2017

treba zmenit pristup od "ved to robime vzdycky ako vzdycky" a zacat
vymyslat veci tak aby sa dali vyuzit vlastnosti modernych obvodov :-)

RMS sa da merat aj inak ako hlupym vzorkovanim. Imho vzorkovat ksps nema
ziadnu pridanu hodnotu, lebo s tym zmeras true rms signalov maximalne v
rade desiatok az stoviek Hz, co je vo vacsine pripadov zbytocne.
Nesinusove signaly sa zacinaju vyskytovat hlavne v oblasti vyssich kHz
az desiatok kHz u spinanych zdrojov a to by si musel vzorkovat niekde v
oblasti 1 Msps. S 10-12 bitovym prevodnikom dosiahnes na presnost zlomok
percenta.

Ked sa pozres do lepsej drogerie najdes tam mnozstvo preciznych
analogovych rms prevodnikov, ktore poskytnu chybu presne ten zlomok
percenta a nemusis nikde nahanat tony dat...

b.