Tloustka SMD sablony

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Středa Prosinec 27 10:13:19 CET 2017

Zdravim,
dovolim si mensi follow-up:)
Takze zvolil jsem sablonu rezanou laserem z oceloveho plechu 150µm. Na
kazdou stranu (kolem desky) jsem pridal asi 25mm. Zkusenost: nahore je to
fajn, zbyle strany by stacily i 10mm, ale cenovy rozdil je zanedbatelny.
Pro nanaseni jsem si na kus preklizky nalepil oboustrannou paskou 3ks
cuprexu stejne tloustky, ktere mi DPS drzi a poskytuji oporu i sablone po
stranach. Dolu pak prilozim jako oporu 4ty kousek DPS. Zablonu jsem na tuto
konstrukci nalepil nahore pruhem siroke lepici pasky. Pastu nanesu starou
kreditkou. Nahoru sablony dam trochu pasty a kreditkou stahnu. Pasty staci
trochu. Kdyz uz je pasty malo nebo ma horsi konzistenci, tak je to treba
tou kreditkou projet vicekrat. Klidne ruznymi smery. Nasledne sablonu
odklopim (lepici paska slouzi jako pant), desku vymenim a pokracuji s dalsi
deskou. Naneseni pasty na jednu desku je otazkou sekund.
Pak je to (taky) jednoduche - do pasty naskladam soucastky a horkym
vzduchem pretavim. Mam nastaveno 350 stupnu a prutok vzduhu tak aby mi
nebral soucastky. Chvili trva, nez se deska zahreje, pak uz to jde raz na
raz:) Hodil by se nejaky predehrev... Pasty je tak prave, vse jde rychle,
spoje vypadaji "hezky", zadne mustky ani nezapajene pady.
Pastu pouzivam nejakou cinskou z aliexpressu (je ji tam mraky). Nanesena
pasta tvori hezke "kvadry" na ploskach. V prubehu nanaseni se "kvalita"
pasty zhorsuje (jak ji honim po sablone) a hur se nanasi (je takova vic
sucha a hustsi), vysledek nema tak hezky ostre hrany, ale na funkci to vliv
nema, po pretaveni nepoznate rozdil.

Treba to pomuze nekomu dalsimu:)
Marek