Re: DATOVA VETA EET - RE: EET - kolik to teda reálně stojí?

Neděle Prosinec 24 09:46:33 CET 2017

On 23 Dec 2017 at 22:14, Jan Průha wrote:
> To teda zatraceně doufám, že ne.
Ja taky. To byla takova smutna uvaha. Nechci to.

> Taky rád platím kartou a je to velmi pohodlné. Ale odpovězte si sám sobě
> na otázku. Opravdu není nic, co platíte zásadně v hotovosti a nechcete,
> aby se v tom kdokoli mohl jakkoli šťourat?
Hodit bura bezdomovci nebo poulicnimu hudebnikovi (jo, uz jsem je videl se cteckou).
Pujc mi do zitra kilo.
Stradej si do kasicky na pytlik bonbonu.
Pocit, ze mam naditou srajtofli kdyz jdu nakupovat je podstatne realnejsi nez mit na
uctu viceciferne cislo.
Jit do hospody ze si vemu jen par stovek na utratu a neutratim vic, protoze s sebou
nemam.
Mame s manzelkou spolecny ucet, kdyz ji koupim darek nebo kytku, nechci, aby videla
na uctu kolik to stalo a stejne tak nechci vedet, jak to je s darkama pro me (i kdyz
samozrejme o tom oba mame dobrou predstavu).

... jsem staromilec.

> To že o něčem takovém "PRÝ" uvažují ve Švédsku, není nic zvláštního.
> Pokud by člověk měl věřit novinám, řítí se Švédsko do propasti.
> Naštěstí mám zkušenost, že noviny nezachycují právě věrný obraz
> skutečnosti.
Ono to ted vypada, ze se tam ritej nejen kvuli bankovkam a mincim :-)

> Opravdovou lahůdkou je, přečíst si novinovou zprávu o
> události, které jste byl očitým i ušitým svědkem. :-)
No to jo :-(

Nicmene to, co jsem uvadel, nejsou novinari. Ale snad jeste hur, jsou to dost
zainteresovane zdroje: MasterCard samozrejme bude podporovat platby kartou a hlasat,
ze hotovost je prezita:
    https://www.mastercardadvisors.com/content/dam/advisors/en-us/documents/MasterCardAdv
    isors-CashlessSociety.pdf
    Cituji:
    Problem
    Even though the world’s population has access to multiple payment options, cash
    still accounts for 85% of all consumer transactions throughout the world.

    Solution
    MasterCard Advisors created a global study that showcases cash usage and the
    conditions that lead toward cashlessness.

To s tim Svedskem zase rika Svetove ekonomicke forum (ale mam-li byt uprimny, nevim,
co si o nich myslet, nejsem ekonom ani politik, nevim, jestli to jsou Joeove nebo
Dougove)
    https://www.weforum.org/agenda/2017/09/sweden-becoming-cashless-society/
    Sweden is on its way to becoming a cashless society
    V textu a ve videu odkazuji prohlaseni Svedske centralni banky (2016)
    http://www.riksbank.se/en/Press-and-published/Notices/2016/IT-friendly-Swedes-like-to
    -pay-digitally/
    kde se pise, ze jen 20% transakci je cach (plus dalsi udaje a konstatovani).
    Taky pisou "Digital payment services are growing and cash is on its way out. But an
    entirely cashless society is still a long way off, according to the Riksbank."

Nakonec ale guverner Svedske centralni banky pred par dny v rozhovoru zde
http://www.riksbank.se/en/Press-and-published/Chat/2017/Chat-with-Stefan-Ingves-20-De
cember-2017/
    rika "We'll probably always keep cash in one form or another, for contingency
    reasons. It's unlikely that cash will disappear completely, even if more and more
    payments are being made electronically."
    (coz ale samozrejme pro realnou budoucnost nic neznamena, ze)

D.O.