OT: stavebnice Merkur - nebudte naivni

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Neděle Prosinec 24 03:57:11 CET 2017

Dobrý den,

už před časem k narozeninám dostal nejmladší syn merkura 1.1 - odpružená
terénní auta. Zápal ho rychle přešel, tak jsem pátral proč a až usnul, usedl
za jeho stůl.

Tolik sprostých slov, které jsem v duchu vyslovil, už dlouho nepamatuji.
Pominu to, že tam některé konstrukční díly co jsou použité v nákresu
vybraného objektu, prostě nejsou (a nejsou ani v seznamu že tam mají být).

Ale všecky konstrukce co v tom letáku jsou, na mně působí dojmem, jakoby při
návrhu PCB na multivibrátor někdo pustil v eaglu autorouter na oboustrannou
desku.

Děs a hrůza, nikdo se nezamyslel nad tím, jaký jiný díl by bylo lépe použít
místo obvyklých úhelníčků, kterými jsou konstrukce přeplácané, v mnoha
spojích tak na sebe naráží v úhlu matičky a když jednu dotáhnete tak že
neposkytuje druhé dostatek prostoru, tu druhou co je kolmo tam už
nedostanete. Navíc to někde nesedí ani geometricky, ikyž namalované to mají
tak že jim to lícuje, v reálu 3mm přesah. Naštěstí to ničemu nevadí, ale je
to hnusné.

Opravdu jedno obrovské zklamání z novodobého merkuru. Těm konstrukcím
nedopřáli žádnou pedagogickou kontrolu.

Tak a byli jste varováni, ať nevezmete šťávu dětem.

JL.