EET - kolik to teda reálně stojí?

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Sobota Prosinec 23 11:08:13 CET 2017

Viděl jsem jak se v cukrárně zápasila s EET a závěr byl se po
> pracovní době tomu věnovat jinak pokuty....
> Nebyl to výkřik, ale pláč.
> Proč stát má takovéto termíny a pokuty. DPH odvádím do 25 po skončení
> období, proč najednou tak tvrdá politika termínů, pokut, hlášení,?

To potvrzuji, pokladna tem starsim one man (spise woman) prodejnickam
vubec nevadi. Ac se masmedia snazi vnutit, ze kazdy z techto
obchodnicku je zlodej, tak ten dojem, viditelny uz ve filmech z prvni
republiky, ze u seriozni prodejny je na pulte pokladna nejen pro ozdobu
je proste bezna realita. Jenze ta elektronika, nutnost upgradu kazdou
chvili a zavislost na tom, ze funguje internetove pripojeni je u nich
peklo. Proc musi mit prodejnicka, ktera tam je desitky let a v pretlaku
supermarketu se majitel obava doziti dalsiho mesice a dela to v
podstate z tradice a hodne frazovite receno dle "spolecenske"
objednavky musi byt buzerovan ?

Dalsi buzeraci jsou treba nepatrne a dle meho naprosto zbytecne a
buzerujici dolepky k jinym zakonum. V tomto pripade narazim na spravni
rad, ci jak se jmenuje. Pokud nemate elektronicky podpis tak proste
korespondenci, co mate povinnost poslat elektronicky, proste poslete a
dostanete "podaci listek". Ten pak podepisete (popr. i orazitkujete) a
do peti dnu dorucite fyzicky na bernak. Coz je celkem rozumne a celkem
to svadi k tomu, takto posilat i papiry co nejsou povinne pouze
elektronicky. Jenze ty DEBILOVE (a to jsem celkem slusny). prave diky
dolepku, napr. u kontrolniho hlaseni vyzaduji ten podaci listek dodat
na bernak do data kdy musi byt podan papir kteremu potvrzuje jeho
platnost.

S lidmi s financaku lidsky vychazim celku pratelsky, alespon v ramci
toho co jim ty soucasne mantinely dovoli a nechci jim hazet klacky pod
nohy. Treba nosit hlaseni o DPH vytistena na papire, kdyz uz tam stejne
musim jit. Nebo to poslat elektronicky a podaci listek vrazit
kamaradovi, at to posle nekde z Jizni Ameriky v potrebnem terminu
doporucene. Ze to potvrzeni dorazi mozna po tom, co tam donesu papiry
za dalsi ctvrtleti, je dle predpisu ale O.K.

Jinak finacaci jsou poplatni starym ucetnim, co neni na papire, tak
neni. Ty elektronicky podana hlaseni DPH vytisknou a zalozi do
sanonu... A kdyz uz jsem se rozkecal, tak obchodni restrik jde jeste
dal. Uzaverky, vygenerovane do pdf, tak jak je pozadovano, navic
vyhovuji vsem doporucenim pro archivaci, vytisknou, oskenuji a zalozi
sken do archivu. Takze kdosi stahne firemni uzaverku, treba sveho
odberate, aby si zkontroloval jake jsou financni rizika, si pomysli o
technicke urovni ekonoma dane firmy kde co. Jinak papir bych jako
archiv neodsuzoval, mzdove veci se musi archivovat skoro po celou dobu
existence firmy. Takhle je prihodim k rocni uzaverce a neco malo dalsim
vykazum, prozenu vazacem a knizecku zalozim do archivu.

Kdyz se vratim k technice, papiru je poplatna i ISS co leta vesmirem a
byly i raketoplany. Nedavno na ISS vymenovali tiskarnu a uvedli i kolik
se na ni vytiskne - 1000 stran mesicne.

Radek (benedikt2hw.cz)