Re: rušení od DC/D měniče

Zdeněk Lada zdenek023ster na gmail.com
Středa Prosinec 13 17:05:13 CET 2017

Zdravím,

děkuji za náměty ze zlepšení. Právě že problém je v blízkosti optočlenu
IL300 se vstupním zesilovačem a DC/DC měničem na DPS. Na jednu stranu je
toto uspořádání logické, abych dosáhl geometrického izolačního rozdělení
desky plošných spojů na dvě části, tak je optočlen a DC/DC měnič "nad
sebou". Na druhou stranu z hlediska rušení způsobuje problémy. Když jsem
upravil vedení zemí, tak se poměry výrazně zlepšily, což může naznačovat
spíše šíření rušení přes dráty.
Nemáte odkaz na dřívější debatu o diodě a cívce? Ještě přemýšlím že by bylo
asi výhodnější dát tlumivku toroidní, nebo používáte běžnou radiální, jako
je například tato?

https://www.tme.eu/cz/details/coil0608-0.0047/tlumivky-radialni/ferrocore/

Zdeněk