Nakmitavani signalu 12kHz

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 7 12:17:03 CET 2017

Běžný měnič s rozkmitanou zpětnou vazbou, může generovat NF AM signál na hromadě harmonických, který se pak snadno detekuje všude možně.

PH

From: hwnews konference
vedlejsi elektronkove vlakno mi pripomenulo neco co uz cca dva roky pozoruji doma.

Mame doma v provozu elektronkovou Tesla Filharmonii - delal jsem kompletni repasi a preladeni na zapadni normu.

Nicmene jsem si vsiml, ze se do zvuku primichava piskani - nejdrive jsem si myslel, ze mi nekde nakmitava neco na koncovem stupni. Vsechno jsem zkontroloval a promeroval a nic nenasel.

Chova se to tak, ze proste je ticho a najednou zacne pomerne silne piskat z repraku v podstate presnych 12kHz. Po nejake dobe to utne a je zase chvili klid. Piska to v podstate v libovolnou dobu.

Myslel jsem si, ze to je fakt nejaky problem s radiem, ale ted co nam ukradli nastroje (baskytara s aktivni elektronikou) hraju na zalozni basu s pasivnima snimacema jsem si uvedomil (hlavne hraju take pres sluchatka - v boxu neni horna takze tech 12kHz to nehraje), ze tech 12kHz slysim i pres snimace na base.

Mate nekdo nejaky napad co by mohlo bezet na 12kHz? Na bezne menice mi to prijde hodne nizka frekvence. A prijde mi (podle projevu), ze to musi byt strasne silny signal...