Re: [MECH] Brzdění motorem
Petr Zapadlo
zapik na email.cz
Úterý Srpen 1 10:47:51 CEST 2017
Ano,
proto se v autech objevují 6 rychlostní stupně - díky tomu lze motor
nechat točit méně a vychází menší spotřeba.
Ano, podřazením zvyšujete brzdný účinek, jen pozor - v tomto režimu
nefunguje omezovač (škrtí palivo a manipuluje se zapalováním). Zaslechl
jsem příběhy jak někdo poškodil motor zařazením 3 místo 5 na dálnici a
tím ho přetočil. (Ale osobně nevím, možná spíše urban legend)
Petr
Dne 01. 08. 17 v 10:24 Zdenek napsal(a):
> Díky za vysvětlení. Zní to logicky. Jen jsem nečekal, že má motor tolik vlastních ztrát.
>
> Předpokládám, že zvýšením otáček (podřazením) se ztráty zvyšují. Proto je větší účinek brzdění na nižší stupeň.
> Pro motor by měly platit stejné maximální otáčky při brzdění jako při "aktivním" provozu?
>
> Z.
> ______________________________________________________________
>> Od: Petr Zapadlo <zapik na email.cz>
>> Komu: hw-list na list.hw.cz
>> Datum: 01.08.2017 09:52
>> Předmět: Re: [MECH] Brzdění motorem
>>
> Energie se vyzařuje v podobě tepla chladičem - vlastní motor má dost
> vysoký odpor. Stlačováním vzduchu ve válcích přechází teplo do
> chladiče, při expanzi pak "teplo chybí" aby se vykonala stejná práce.
>
> při brzdění motorem se úplně uzavírá přívod paliva, takže veškerá
> energie na pohyb motorem se odebírá z pohybu auta.
>
> Pokud máte v autě palubní počítač, zkuste si na chvíli bez zařazeného
> stupně vytočit motor na pracovní otáčky (třeba 3000 ot/min). Motor
> bude žrát přibližně 1/2 toho co potřebujete na jízdu se stejnými
> otáčkami v běžných podmínkách po silnici. Tj režie motoru na pohyb je
> obrovská.
>
>
> Petr
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list