Re: [MECH] Brzdění motorem

Zdenek zdej na atlas.cz
Úterý Srpen 1 10:24:46 CEST 2017


Díky za vysvětlení. Zní to logicky. Jen jsem nečekal, že má motor tolik vlastních ztrát.
 
Předpokládám, že zvýšením otáček (podřazením) se ztráty zvyšují. Proto je větší účinek brzdění na nižší stupeň.
Pro motor by měly platit stejné maximální otáčky při brzdění jako při "aktivním" provozu?
 
Z.
______________________________________________________________
> Od: Petr Zapadlo <zapik na email.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 01.08.2017 09:52
> Předmět: Re: [MECH] Brzdění motorem
>
Energie se vyzařuje v podobě tepla chladičem - vlastní motor má dost 
 vysoký odpor.  Stlačováním vzduchu ve válcích přechází teplo do 
 chladiče,  při expanzi pak "teplo chybí" aby se vykonala stejná práce.
 
 při brzdění motorem se úplně uzavírá přívod paliva, takže veškerá 
 energie na pohyb motorem se odebírá z pohybu auta.
 
 Pokud máte v autě palubní počítač, zkuste si na chvíli bez zařazeného 
 stupně vytočit motor na pracovní otáčky (třeba 3000 ot/min).  Motor 
 bude  žrát přibližně 1/2 toho co potřebujete na jízdu  se stejnými 
 otáčkami  v běžných podmínkách po silnici.  Tj režie motoru na pohyb je 
 obrovská.
 
 
 Petr


Další informace o konferenci Hw-list