Re: [MECH] Brzdění motorem
Zdenek
zdej na atlas.cz
Úterý Srpen 1 10:24:46 CEST 2017
Díky za vysvětlení. Zní to logicky. Jen jsem nečekal, že má motor tolik vlastních ztrát.
Předpokládám, že zvýšením otáček (podřazením) se ztráty zvyšují. Proto je větší účinek brzdění na nižší stupeň.
Pro motor by měly platit stejné maximální otáčky při brzdění jako při "aktivním" provozu?
Z.
______________________________________________________________
> Od: Petr Zapadlo <zapik na email.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Datum: 01.08.2017 09:52
> Předmět: Re: [MECH] Brzdění motorem
>
Energie se vyzařuje v podobě tepla chladičem - vlastní motor má dost
vysoký odpor. Stlačováním vzduchu ve válcích přechází teplo do
chladiče, při expanzi pak "teplo chybí" aby se vykonala stejná práce.
při brzdění motorem se úplně uzavírá přívod paliva, takže veškerá
energie na pohyb motorem se odebírá z pohybu auta.
Pokud máte v autě palubní počítač, zkuste si na chvíli bez zařazeného
stupně vytočit motor na pracovní otáčky (třeba 3000 ot/min). Motor
bude žrát přibližně 1/2 toho co potřebujete na jízdu se stejnými
otáčkami v běžných podmínkách po silnici. Tj režie motoru na pohyb je
obrovská.
Petr
Další informace o konferenci Hw-list