nabijaci cip pre li-ion akumulator

michal.grunt na gmail.com michal.grunt na gmail.com
Čtvrtek Duben 20 11:34:02 CEST 2017

Také mam s nafukováním lixx špatnou zkušenost (baterie k modelům koupené na HK). V dobré víře zazimování jsem je před uložením nabil a na jaře byly nafouknuté…

Od: David Obdrzalek
Odesláno:čtvrtek 20. dubna 2017 8:33
Komu: HW-news
Předmět: Re: nabijaci cip pre li-ion akumulator

Ty odkazy jsou velice zajímavé. V rychlosti jsem je proskenoval, rád si je přečtu
důkladnějc, ale už teď jsem tam něco našel ohledně nafukování. (ještě mi chybí ten
případný rozdíl mezi Li-ion a Li-Pol).

V úplně posledním (frontiersin.org, žeby organizovaný pohraniční hřích? :-) je hned
na začátku pozorování, že plynování je zhruba konstantní a až do 80% nabití a pak
dramaticky roste. Sice to zkoumali při 90°C ale zdá se, že to bude to ono:

    ... chemical decomposition is increased with the temperature, and the redox
    decomposition is increased with the state-of-charge (SOC) of battery ... For the gas
    generation caused by the redox decomposition of electrolyte solvents on two
    electrodes, Figure 1 shows that the swelling ratio of a graphite/LiCoO2 cell remains
    nearly constant when the SOC is lower than 80%, however, dramatically increases as
    the SOC exceeds 80% ... This observation suggests that the gassing below 80% SOC can
    be attributed to the reduction of electrolyte solvents on the anode, and the
    increased gassing above 80% SOC to the oxidization of electrolyte solvents on the
    cathode.

    Figure 1:
    http://www.frontiersin.org/files/Articles/125434/fenrg-02-00059-HTML-r1/image_m/fenrg
    -02-00059-g001.jpg

Takže se mi zdá, že těch doporučovaných 40, 50, 60 % je snaha nedostat se k tomu
kolenu, s větším či menším bezpečnostním odstupem podle odvahy toho krerého
doporučovače (nebo postupným přidáváním "bezpečí" při přebírání podkladů).

Díky!

D.O.