Rekonstrukcia el. rozvodov v byte

Zdeněk zdej na atlas.cz
Sobota Září 17 07:44:27 CEST 2016

Já dělal rekonstrukci bytu asi před 15 lety. Bylo při tom dost jiné práce,
takže jsem zvolil minimalistickou variantu:
- přestěhoval jsem rozváděč na nově postavené příčky - lépe se do nich
dělaly drážky
- chránič pro zásuvky v koupelně
- samostatný jistič pro světelný okruh
- 2 jističe pro zásuvkové okruhy - z topologie vyplynuly dva logické okruhy
a byla by škoda nejistit je zvlášť
- 3f jistič na sporák
- v původních zdech zůstaly původní zásuvky na AL rozvodu - napojení na nový
rozvod je v první zásuvce za novou příčkou
- k lustrům zůstalo původní vedení - napojení od krabicích nad vypínačem

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Hudecek
Sent: Saturday, September 17, 2016 1:58 AM
To: HW-news
Subject: Re: Rekonstrukcia el. rozvodov v byte

Doma mám instalaci z doby, kdy ještě nebylo povinné mít to všude, ale jen v
koupelně. Tak mám 2 jističe s chráničema, na světlo a na zásuvky. Občas
někdo (typicky nová podnájemníkova slečna) dá prát prádlo, pustí si
horkovzdušný ventilátor a jde do vany. Až začne pračka ohřívat vodu, cvak
... a není tma, jen začne být chladněji.

Do novějších instalací jsem dával 2-3. Jeden na světlo a pak ještě 1-2 další
na to ostatní. Do vily pak i 2 na světlo ve 2 patrech. V menší továrně jsem
dával snad asi 5: Světlo nahoře/dole, 1f zásuvky nahoře/dole, 3f zásuvky.

2 považuji za naprosté minimum. Ve 2 v noci se po tmě špatně hledá, co to
způsobilo. 5 bych do bytu asi opravdu nedával.

PH