Re: jak nám opravili izolační stav
Petr Zapadlo
zapik na email.cz
Úterý Listopad 22 07:02:43 CET 2016
Vážený pane Merkere,
nenechte prchlivost cloumat vaším majestátem.
Ač nemám vlastní servisní firmu, dělám také servis (IT) a jedno ze
základních pravidel zní: Zákazník má vždycky pravdu a čím víc se v hovně
šlape, tím víc smrdí.
Takže má zásada je v takových situacích zachovávat rádiový klid, protože
z toho nikdy (ale fakt nikdy) nevyjdete dobře. Mockrát jsem musel
polknout velmi hořkou pilulku s faktem, že si zákazník o mě myslel lecos
a přitom objektivní pravda (alespoň z mého pohledu :-) ) byla jinde. Ale
čím víc to snažíte vysvětlit a ospravedlnit se, tím z toho vyjdete hůře.
Berte jako fakt, že v servisních činnostech obecně platí, že hranice
mezi tím, kdy vypadáte jako super odborník a jako (s prominutím) úplný
vůl je tak tenká a nezřetelná, že nikdy není vidět na které straně se
právě pohybujete a nemá žádnou vazbu na pravdu.
Zpětným pohledem se dá říci, že pokud byste na původní mail nereagoval,
tak nikdo nic neví. V tomto případě však si Vaše jméno, resp. jméno vaší
firmy dost lidí zapamatovala a v podvědomí mají - "tam je něco
shnilého". A to už nevymažete, proto je lepší držet rádiový klid.
Patřím k té většině, která netuší co se vlastně událo a ani moc je to
nezajímá. Věřte mi, že bych radši dostával příspěvky s technickou tematikou.
Petr
Dne 22.11.2016 v 02:06 Drátek napsal(a):
> Tak už vážně naposledy,
> ano jsem dotčen protože se nechováte tak jak se v civilizovaném světě
> a v obchodním vztahu chovat má. Krátce shrnu fakta:
> Poptal jste u nás opravu vašeho zařízení
> Dostal jste cenovou nabídku
> Odsouhlasil jste nabídku a objednal opravu
> Hotovou zakázku jste si vyzvedl a zaplatil (ne osobně)
> Po té už je vidět co jste napsal do konference, uštěpačné rádoby
> vtipné poznámky na naší firmu, zkopíroval jste odpověď mého kolegy ale
> už né vaši otázku a chcete tvrdit že vám odpověděl špatně nebo vůbec,
> tvrdíte že jste se na nic neptal ale psal jste otazníky, tvrdíte že
> jsem vás obvinil z toho že jste situaci neřešil ale to není pravda já
> jsem napsal: " /vy jste zatím jasně nevyjádřil (kromě svých veřejných
> dotazů v konferenci) co vlasně chcete a o co vám jde. Nenavrhl jste
> žádný další postup//nebo řešení."/ žádné obvinění nepadlo a to je pane
> rozdíl !!! a zase se ptáte "Jak?" no reklamujte to člověče, pokud jste
> s čímkoliv nespokojený tak to prostě reklamujte tam kde to dělali a
> nedělejte z nikoho hlupáka tady v konferenci !!!
> Jediné pochybení které vidím ze strany naší firmy je to že na
> protokolu o zakázce nebyly udaje o použitém materiálu,
> dalo by se možná ještě polemizovat o tom že vám kolega nebyl schopen
> relevantně odpovědět na vaši otázku kterou jste ovšem nezveřejnil a
> tedy možná ani nepoložil.
> Netuším proč tedy od nás nechcete nový protokol s relevantními údaji +
> podrobný rozpočet + fotodokumentaci atd... Netuším proč tedy
> nereklamujete tu předraženou mizerně odvedenou práci a místo toho
> bulíte tady kde se vás jasně zastanou akorát ti co o tom nic nevědi,
> protože rozunmý člověk se k tomu prostě vyjádřit nemůže když o tom nic
> neví.
> já jsem vám jasně napsal :
>
> /"Pokud vás cokoliv zajímá nebo vám není jasné zavolejte, napište,
> nebo se rovnou zastavte u nás a dostanete na vše odpověď přímo od
> člověka který vaše zařízení opravoval. Tady v konferenci vám nikdo
> lepší odpověď nedá."/
>
> Nakonec jste se tu označil za velmi trpělivého a vstřícného.... no to
> jste tomu nasadil korunu, to jste nám předvedl když jste telefonoval s
> kolegou a také tou poslední větou vašeho příspěvku.
> Pro mne to znamená jen to že jste cholerik a hulvát. Ale i tací jsou
> mezi námi..... Já vás nesoudím pane Rotter, neprožil jsem váš život a
> nemám k tomu tedy žádné právo. Jste pro mne jen nespokojený zákazník a
> já pro vás možná jen mizerný servisák ale myslím si že byjste se měl
> nad sebou zamyset dříve než se takto projevíte.
> Pro mne to definitivně skončilo míč je na straně pana Rottera a je jen
> na něm jestli bude reklamovat a tím dosáhne svého podle pravidel. Já
> hájím čest firmy a lidí které dobře znám se kterými denně pracuji a
> bezpečně vím že to nejsou žádní podvodníci a lemplové jak by zde možná
> někdo chtěl tvrdit. Chyba se stala, omluvili jsme se, a jsme ochotni
> ji napravit. A to je prostě fakt ať se to někomu zdá či nezdá být dost
> dobré, nic víc udělat nemůžeme.
> A pro ty co sledují toto vlákno a neskutečně se baví, všemu rozumí,
> všechno umějí lépe, jsou dokonalí a bezchybní, přesně vědí jak to vše
> bylo, jak by to bývalo bylo kdyby to nebylo tak jak to bylo. I pro ty
> co jsou rádi že s naší firmou nemají nic společného aniž by tušili kdo
> jsme. I pro ty kterým tu cosi smrdí stejně jako pro ty co poznají
> aroganci mezi písmenky v příspěvku a pro všechny ostatní přitakávače
> mudrlanty a podobné..... Pánové, na čem to vlastně své doměnky
> stavíte? Kdo z vás nás navštívil ? kdo z vás ví okom a o čem tu
> doopravdy debatuje.....Odpovím si sám, tak jako vy. A Admin? ten se
> přidá místo toho aby mě nás i vás poslal do háje když to nemá s
> tématem konference co dělat....
>
> s pozdravem
>
> Petr Merker
>
> servisní technik
>
> Spea-servis s.r.o.
>
>
> ----- Original Message -----
> *From:* Pavel Rotter <mailto:PavelRotter na newte.cz>
> *To:* 'HW-news' <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> *Sent:* Monday, November 21, 2016 8:28 AM
> *Subject:* RE: jak nám opravili izolační stav
>
> Dobrý den,
>
> to, že jste dotčen je z Vašeho příspěvku jasné a dáváte to zcela
> jasně najevo.... Ale proč vlastně? Věc se udála jsem popsal, Vaše
> záznamy při vší úctě jsou mi jedno.... Obvinil jste mě z toho, že
> jsem situaci neřešil - jak? s Vaším kolegou jsem komunikoval,
> oprava byla hotová, informace mám pouze ty co jsou v
> 'pranýřovaném' dokumentu... Vy tvrdíte, že mi Vás kolega
> kvalifikovaně odpověděl - ne byl vtipný, ale žádnou informaci mi
> nedal, nic relevantního jsem se nedozvěděl. Jsem velmi trpělivý a
> vstřícný ale Vy mě začínáte pořádně srát!
>
> S pozdravem Pavel Rotter
>
> NEWTE spol. s r. o.
>
> Jateční 847
>
> 415 01 TEPLICE
>
> e-mail PavelRotter na newte.cz <mailto:PavelRotter na newte.cz>
>
> tel. 417 536 531
>
> fax 417 577 865
>
> http://www.newte.eu <http://www.newte.eu/>
>
> *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of
> *Drátek
> *Sent:* Sunday, November 20, 2016 3:55 PM
> *To:* HW-news
> *Subject:* Re: jak nám opravili izolační stav
>
> Dobrý den,
>
> tak podle záznamů v naší databázi vše proběhlo standardně tj: vaše
> poptávka, naše nabídka, váš souhlas a následně oprava.
>
> Také jsem v databázi našel že už jsme pro vás něco dělali a že to
> také nebylo z vaší strany bez problémů. Jednak se tedy divím že se
> na nás opětovně obracíte když jsme tak špatný servis a zároveň vám
> chci poděkovat za důvěru, možná jste nám tzv." ještě chtěl dát
> šanci". Nemusíte se omlouvat chápeme že že né každdý naší práci
> rozumí, repasovaná vodivá cesta ani opravený izolační stav se do
> původního stavu prostě nevrací a to ani za pomocí polývání colou.
> My už jsme prostě kousek dál a takové praktiky nepoužíváme. Nikoho
> nevydíráme tím že už je to hotové tak teď to musíte zaplatit,
> stává se běžně že zákazník opravu odmítne protože se mu tzv.
> nevyplatí a nebo na to prostě nemá a tak se zařízení nechá ve
> stavu rozpracovaném (nedokončená oprava). Technik který zařízení
> příjme a zjišťuje závadu musí někdy některé jeho části opravit tak
> aby mohl pokračovat v diagnostice částí ostatních což byl i váš
> případ. Pokud tvrdíte že "také děláte servis" tak byjste měl vědět
> o čem píši. Pokud zákazník neodsouhlasí nabídku oprava se prostě
> nedodělá a do tzv. původního stavu se vrací pouze tím že se vrátí
> součástky snadno demontovatelné a nebo součástky drahé (výkonové
> IGBT moduly a pod.) To vše s ohledem na to kolik to technikovi
> zabere času, protože to mnohdy bývá ta nejdražší položka celé
> opravy. Podle zákona schválnosti se zrovna u vaší zakázky stalo
> že se nepřepsaly údaje o použitém materiálu do protokolu o
> zakázce. Také máme velmi šikovné techniky kteří zvládají i
> náročnější opravy ve velmi krátkém čase, jsou to opravdoví
> odborníci a lidé s bohatými zkušenostmi.
>
> Jestli jste se tedy v konferenci na nic neptal proč jste v druhém
> e-mailu tohoto vlákna použil 4 otazníky ???? No dobrá, možná jen
> neznáte správný význam tohoto znaku ale já si stejně myslím že
> jste se ptal. A ptal jste se opakovaně někoho jiného než jste měl
> a to mi nepříjde fér. Reagoval jsem na váš přízpěvek právě jen pro
> to že jste se ptal, a já měl co odpovědět.
>
> Z vašich e-mailů je cítit snaha naši firmu poškodit a nebo
> zesměšnit a to se mě dotýká. Já si nemyslím že bychom natolik
> pochybyli že bychom si něco podobného zasloužily. Můj kolega vám
> naprosto profesionálně odpověděl a omluvil se za vzniklé
> nedopatření za to vy jste zatím jasně nevyjádřil (kromě svých
> veřejných dotazů v konferenci) co vlasně chcete a o co vám jde.
> Nenavrhl jste žádný další postup nebo řešení. Pokud je vaše řešení
> to že již nadále nebudete využívat našich služeb, prosím je to
> vaše volba a nás to samozřejmě velmi mrzí. Jelikož jsem přesvědčen
> že jsem vám již odpověděl na všechny vaše otázky považuji tuto
> smutnou debatu za ukončenou a chci se omluvit konferujícím za
> nezajímavé netechnické přízpěvky.
>
> s pozdravem
>
> Petr Merker
>
> servisní technik
>
> Spea-servis s.r.o.
>
> ----- Original Message -----
>
> *From:*Pavel Rotter <mailto:PavelRotter na newte.cz>
>
> *To:*'HW-news' <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>
> *Sent:*Friday, November 18, 2016 8:20 AM
>
> *Subject:*RE: jak nám opravili izolační stav
>
> Dobrý den,
>
> ale já komunikoval... Nabídku mi Váš kolega dal až když byla
> oprava hotová (prý to když tak vrátí do původního stavu -
> promiňte, ale jak se 'opravený izolační stav a repasovaná
> vodivá cesta' vrátí do původního stavu, polejete to colou? Je
> to takové malé vydírání, je to hotové a teď tedy já mám být
> žumpa co to odmítne :-))) a sháněl se po BEDASu, prý 'easily'
> jen pár součástek..... To by odpovídalo - udělali jste to ze
> dne na den. Já jsem se v konferenci na nic neptal, to jste
> spatně četl :-) Vašeho kolegy jsem se však ptal, proč cena tak
> vysoká - prý tam byly drahé díly - na protokolu nejsou, ptal
> jsem se podruhé a odpověď:
>
> Dobrý den,
>
> ohledně zmiňovaných součástek, které byli do měniče použity.
> Došlo bohužel k chybě v našem skladovém systému, proto nedošlo
> k vepsání do zkušebního protokolu.
>
> Náš ústav se Vám co nejsrdečněji omlouvá, za toto
> politováníhodné nedopatření, ke kterému dochází jednou za
> deset let.
>
> Děkujeme Vám za zpětnou vazbu a zhodnocení situace, které je
> pro nás důležité. Na základě toho, můžeme zkvalitnit
> poskytování stávajících služeb.
>
> OK, vtipné v lehkém stylu proč ne, ale nic jsem se nedozvěděl
> :-) Jen pro pořádek.... Nehodlám to nějak hrotit, dílo jsme
> Vám uhradili tak jak jme se zavázali, ale příště už Vašich
> služeb nevyužijeme...
>
> S pozdravem Pavel Rotter
>
> NEWTE spol. s r. o.
>
> Jateční 847
>
> 415 01 TEPLICE
>
> e-mail PavelRotter na newte.cz <mailto:PavelRotter na newte.cz>
>
> tel. 417 536 531
>
> fax 417 577 865
>
> http://www.newte.eu <http://www.newte.eu/>
>
> *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf
> Of *Drátek
> *Sent:* Thursday, November 17, 2016 11:42 PM
> *To:* HW-news
> *Subject:* Re: jak nám opravili izolační stav
>
> Zdravím,
>
> na vaše otázky vám rád odpovím a klidně osobně. Satvte se
> někdy podívat jak se takové věci dělají máte to k nám kousek....
>
> Cenovou nabídku jste dostal a pokud byjste s ní nesouhlasil
> tak by se to nedělalo, tak nevím co vás tak překvapilo.
>
> Oprava izolačního stavu je například vyjmutí a vyčištění všech
> svorek z DPS protože je pod nimi olej s prachem (mnohdy
> kovovým) při napětí v meziobvodu až 600 V ss je to už problém,
> také porušený lak na DPS ať už vlhkostí nebo oleji či jinými
> chemikáliemi atd. Repase elektrovodivých cest je třeba oprava
> a konektorů různě nalisovaných nakrimplovaných do kterých se
> dostala nečistota. Také oprava DPS kde vlivem tepelného
> namáhání se měď odlepila od desky nebo když vám zoxidují
> prokovky na čtyřvrstvé desce DPS to je pak fajn prácička celý
> den u mikroskopu atd.... A to vše bez jakékoliv dokumentace,
> schémat atd. To je to blá blá blá jak píšete. Ten protokol co
> jste sem poslal je stručný a většině zákazníků stačí, neumím
> si představit kolik by měla stát oprava takového zařízení a k
> tomu ještě slohová práce s podrobnými vysvětlivkami co je co.
>
> Pokud vás cokoliv zajímá nebo vám není jasné zavolejte,
> napište, nebo se rovnou zastavte u nás a dostanete na vše
> odpověď přímo od člověka který vaše zařízení opravoval. Tady v
> konferenci vám nikdo lepší odpověď nedá.
>
> s pozdravem
>
> Petr Merker
>
> servisní technik
>
> Spea-servis s.r.o.
>
> ----- Original Message -----
>
> *From:*Pavel Rotter <mailto:PavelRotter na newte.cz>
>
> *To:*'HW-news' <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>
> *Sent:*Wednesday, November 16, 2016 2:30 PM
>
> *Subject:*RE: jak nám opravili izolační stav
>
> No, nic.... :-) ale žádné díly neměnili, ta věc je velká
> jako notebook,
> snadno demontovatelná.... Jedna věc je cena, ta se může
> zdát každému jinak
> přívětivá... (mě to moc neoslovilo, navíc nemám rád
> překvápka) Ale: Co je to
> oprava izolačního stavu? Repase elektrovodivých cest? blá
> blá blá kde to
> jsme? Vy by jste to tak zákazníkovi napsal? Já ne...
>
> S pozdravem P. R.
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
> Behalf Of Kručinský
> Ladislav
> Sent: Wednesday, November 16, 2016 2:09 PM
> To: HW-news
> Subject: RE: jak nám opravili izolační stav
>
> No a?
> Nevím co je DCServodrive - jak je veliké, komplikované
> atd... ale pokud
> vidím umytí, odmaštění, vysušení, to může být klidně den
> intenzivní práce.
> Dále je tam repase, výměna součástek.
> Nezlobte se ale servis je dneska to, co živí většinu
> firem, včetně té mojí.
> Prodej se mnohdy uskuteční s nulovou nebo i zápornou
> marží, jenom abychom se
> k zákazníkům dostali a pak holt musí vydělat servis. Ale
> je zákazníkovým
> dobrým zvykem si vyžádat předběžnou cenu opravy, nebo
> cenovou nabídku, tu
> odsouhlasit a pak se nedivit.
> Nebo je možné, že jsem něco přehlédl.
> P.S. - včera jsem si musel objednat těžkou partu na to aby
> mi snesli do
> sklepa kotel Viadrus Lignator - váha 450 kg po odstrojení.
> Nechtěl jsem
> poškodit ani kotel ani chodbu a schody tak jsem to svěřil
> firmě Herkules. Za
> půl hodiny to ve čtyřech na pásech měli dole aniž by něco
> škrábli. Ale řekli
> si o 3400Kč. Jelikož cena byla předem odsouhlasená, ač
> může někomu připadet
> šílená, já jsem spokojen, protože bych to ani ve čtyřech
> normálních lidech
> nezvládl tak jako oni.
>
> Zdravím
> L. Kručinský
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
> Behalf Of Pavel Rotter
> Sent: Wednesday, November 16, 2016 1:43 PM
> To: 'HW-news'
> Subject: OT: jak nám opravili izolační stav
>
> Dobrý den,
>
> omlouvám se za přílohu, ale je to poučné - oprava za
> 18000,-- Na tom
> izolačním stavu se museli nadřít přímo neskutečně :-))))
> Jo a je to bez
> matroše!
>
> S pozdravem Pavel Rotter
>
> NEWTE spol. s r. o.
> Jateční 847
> 415 01 TEPLICE
>
> e-mail PavelRotter na newte.cz <mailto:PavelRotter na newte.cz>
> tel. 417 536 531
> fax 417 577 865
> http://www.newte.eu
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> <http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz
> <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Avast logo <https://www.avast.com/antivirus>
>
>
>
> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
> www.avast.com <https://www.avast.com/antivirus>
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> ------------------------------------------------------------------------
>
> Avast logo <https://www.avast.com/antivirus>
>
>
>
> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
> www.avast.com <https://www.avast.com/antivirus>
>
> ------------------------------------------------------------------------
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
> Avast logo <https://www.avast.com/antivirus>
>
> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
> www.avast.com <https://www.avast.com/antivirus>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20161122/13b9197c/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list