Re: jak nám opravili izolační stav

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Úterý Listopad 22 07:02:43 CET 2016


Vážený pane Merkere,

nenechte prchlivost cloumat vaším majestátem.

Ač nemám vlastní servisní firmu, dělám také servis (IT) a jedno ze 
základních pravidel zní: Zákazník má vždycky pravdu a čím víc se v hovně 
šlape, tím víc smrdí.

Takže má zásada je v takových situacích zachovávat rádiový klid, protože 
z toho nikdy (ale fakt nikdy) nevyjdete dobře. Mockrát jsem musel 
polknout velmi hořkou pilulku s faktem, že si zákazník o mě myslel lecos 
a přitom objektivní pravda (alespoň z mého pohledu :-) ) byla jinde. Ale 
čím víc to snažíte vysvětlit a ospravedlnit se, tím z toho vyjdete hůře.

Berte jako fakt, že v servisních činnostech obecně platí, že hranice 
mezi tím, kdy vypadáte jako super odborník a jako (s prominutím) úplný 
vůl je tak tenká a nezřetelná, že nikdy není vidět na které straně se 
právě pohybujete a nemá žádnou vazbu na pravdu.

Zpětným pohledem se dá říci, že pokud byste na původní mail nereagoval, 
tak nikdo nic neví. V tomto případě však si Vaše jméno, resp. jméno vaší 
firmy dost lidí zapamatovala a v podvědomí mají  - "tam je něco 
shnilého". A to už nevymažete, proto je lepší držet rádiový klid.

Patřím k té většině, která netuší co se vlastně událo a ani moc je to 
nezajímá. Věřte mi, že bych radši dostával příspěvky s technickou tematikou.


Petr




Dne 22.11.2016 v 02:06 Drátek napsal(a):
> Tak už vážně naposledy,
> ano jsem dotčen protože se nechováte tak jak se v civilizovaném světě 
> a v obchodním vztahu chovat má. Krátce shrnu fakta:
> Poptal jste u nás opravu vašeho zařízení
> Dostal jste cenovou nabídku
> Odsouhlasil jste nabídku a objednal opravu
> Hotovou zakázku jste si vyzvedl a zaplatil (ne osobně)
> Po té už je vidět co jste napsal do konference, uštěpačné rádoby 
> vtipné poznámky na naší firmu, zkopíroval jste odpověď mého kolegy ale 
> už né vaši otázku a chcete tvrdit že vám odpověděl špatně nebo vůbec, 
> tvrdíte že jste se na nic neptal ale psal jste otazníky, tvrdíte že 
> jsem vás obvinil z toho že jste situaci neřešil ale to není pravda já 
> jsem napsal: " /vy jste zatím jasně nevyjádřil (kromě svých veřejných 
> dotazů v konferenci) co vlasně chcete a o co vám jde. Nenavrhl jste 
> žádný další postup//nebo řešení."/ žádné obvinění nepadlo a to je pane 
> rozdíl !!! a zase se ptáte "Jak?" no reklamujte to člověče, pokud jste 
> s čímkoliv nespokojený tak to prostě reklamujte tam kde to dělali a 
> nedělejte z nikoho hlupáka tady v konferenci !!!
> Jediné pochybení které vidím ze strany naší firmy je to že na 
> protokolu o zakázce nebyly udaje o použitém materiálu,
> dalo by se možná ještě polemizovat o tom že vám kolega nebyl schopen 
> relevantně odpovědět na vaši otázku kterou jste ovšem nezveřejnil a 
> tedy možná ani nepoložil.
> Netuším proč tedy od nás nechcete nový protokol s relevantními údaji + 
> podrobný rozpočet + fotodokumentaci atd... Netuším proč tedy 
> nereklamujete tu předraženou mizerně odvedenou práci a místo toho 
> bulíte tady kde se vás jasně zastanou akorát ti co o tom nic nevědi, 
> protože rozunmý člověk se k tomu prostě vyjádřit nemůže když o tom nic 
> neví.
> já jsem vám jasně napsal :
>
> /"Pokud vás cokoliv zajímá nebo vám není jasné zavolejte, napište, 
> nebo se rovnou zastavte u nás a dostanete na vše odpověď přímo od 
> člověka který vaše zařízení opravoval. Tady v konferenci vám nikdo 
> lepší odpověď nedá."/
>
> Nakonec jste se tu označil za velmi trpělivého a vstřícného.... no to 
> jste tomu nasadil korunu, to jste nám předvedl když jste telefonoval s 
> kolegou a také tou poslední větou vašeho příspěvku.
> Pro mne to znamená jen to že jste cholerik a hulvát. Ale i tací jsou 
> mezi námi..... Já vás nesoudím pane Rotter, neprožil jsem váš život a 
> nemám k tomu tedy žádné právo. Jste pro mne jen nespokojený zákazník a 
> já pro vás možná jen mizerný servisák ale myslím si že byjste se měl 
> nad sebou zamyset dříve než se takto projevíte.
> Pro mne to definitivně skončilo míč je na straně pana Rottera a je jen 
> na něm jestli bude reklamovat a tím dosáhne svého podle pravidel. Já 
> hájím čest firmy a lidí které dobře znám se kterými denně pracuji a 
> bezpečně vím že to nejsou žádní podvodníci a lemplové jak by zde možná 
> někdo chtěl tvrdit. Chyba se stala, omluvili jsme se, a jsme ochotni 
> ji napravit. A to je prostě fakt ať se to někomu zdá či nezdá být dost 
> dobré, nic víc udělat nemůžeme.
> A pro ty co sledují toto vlákno a neskutečně se baví, všemu rozumí, 
> všechno umějí lépe, jsou dokonalí a bezchybní, přesně vědí jak to vše 
> bylo, jak by to bývalo bylo kdyby to nebylo tak jak to bylo. I pro ty 
> co jsou rádi že s naší firmou nemají nic společného aniž by tušili kdo 
> jsme. I pro ty kterým tu cosi smrdí stejně jako  pro ty co poznají 
> aroganci mezi písmenky v příspěvku a pro všechny ostatní přitakávače 
> mudrlanty a podobné..... Pánové, na čem to vlastně své doměnky 
> stavíte? Kdo z vás nás navštívil ? kdo z vás ví okom a o čem tu 
> doopravdy debatuje.....Odpovím si sám, tak jako vy. A Admin? ten se 
> přidá místo toho aby mě nás i vás poslal do háje když to nemá s 
> tématem konference co dělat....
>
> s pozdravem
>
> Petr Merker
>
> servisní technik
>
> Spea-servis s.r.o.
>
>
>     ----- Original Message -----
>     *From:* Pavel Rotter <mailto:PavelRotter na newte.cz>
>     *To:* 'HW-news' <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>     *Sent:* Monday, November 21, 2016 8:28 AM
>     *Subject:* RE: jak nám opravili izolační stav
>
>     Dobrý den,
>
>     to, že jste dotčen je z Vašeho příspěvku jasné a dáváte to zcela
>     jasně najevo.... Ale proč vlastně? Věc se udála jsem popsal, Vaše
>     záznamy při vší úctě jsou mi jedno.... Obvinil jste mě z toho, že
>     jsem situaci neřešil - jak? s Vaším kolegou jsem komunikoval,
>     oprava byla hotová, informace mám pouze ty co jsou v
>     'pranýřovaném' dokumentu... Vy tvrdíte, že mi Vás kolega
>     kvalifikovaně odpověděl - ne byl vtipný, ale žádnou informaci mi
>     nedal, nic relevantního jsem se nedozvěděl. Jsem velmi trpělivý a
>     vstřícný ale Vy mě začínáte pořádně srát!
>
>     S pozdravem Pavel Rotter
>
>     NEWTE spol. s r. o.
>
>     Jateční 847
>
>     415 01 TEPLICE
>
>     e-mail PavelRotter na newte.cz <mailto:PavelRotter na newte.cz>
>
>     tel. 417 536 531
>
>     fax 417 577 865
>
>     http://www.newte.eu <http://www.newte.eu/>
>
>     *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf Of
>     *Drátek
>     *Sent:* Sunday, November 20, 2016 3:55 PM
>     *To:* HW-news
>     *Subject:* Re: jak nám opravili izolační stav
>
>     Dobrý den,
>
>     tak podle záznamů v naší databázi vše proběhlo standardně tj: vaše
>     poptávka, naše nabídka, váš souhlas a následně oprava.
>
>     Také jsem v databázi našel že už jsme pro vás něco dělali a že to
>     také nebylo z vaší strany bez problémů. Jednak se tedy divím že se
>     na nás opětovně obracíte když jsme tak špatný servis a zároveň vám
>     chci poděkovat za důvěru, možná jste nám tzv." ještě chtěl dát
>     šanci". Nemusíte se omlouvat chápeme že že né každdý naší práci
>     rozumí, repasovaná vodivá cesta ani opravený izolační stav se do
>     původního stavu prostě nevrací a to ani za pomocí polývání colou.
>     My už jsme prostě kousek dál a takové praktiky nepoužíváme. Nikoho
>     nevydíráme tím že už je to hotové tak teď to musíte zaplatit,
>     stává se běžně že zákazník opravu odmítne protože se mu tzv.
>     nevyplatí a nebo na to prostě nemá a tak se zařízení nechá ve
>     stavu rozpracovaném (nedokončená oprava). Technik který zařízení
>     příjme a zjišťuje závadu musí někdy některé jeho části opravit tak
>     aby mohl pokračovat v diagnostice částí ostatních což byl i váš
>     případ. Pokud tvrdíte že "také děláte servis" tak byjste měl vědět
>     o čem píši. Pokud zákazník neodsouhlasí nabídku oprava se prostě
>     nedodělá a do tzv. původního stavu se vrací pouze tím že se vrátí
>     součástky snadno demontovatelné  a nebo součástky drahé (výkonové
>     IGBT moduly a pod.) To vše s ohledem na to kolik to technikovi
>     zabere času, protože to mnohdy bývá ta nejdražší položka celé
>      opravy. Podle zákona schválnosti se zrovna u vaší zakázky stalo
>     že se nepřepsaly údaje o použitém materiálu do protokolu o
>     zakázce. Také máme velmi šikovné techniky kteří zvládají i
>     náročnější opravy ve velmi krátkém čase, jsou to opravdoví
>     odborníci a lidé s bohatými zkušenostmi.
>
>     Jestli jste se tedy v konferenci na nic neptal proč jste v druhém
>     e-mailu tohoto vlákna použil 4 otazníky ???? No dobrá, možná jen
>     neznáte správný význam tohoto znaku ale já si stejně myslím že
>     jste se ptal. A ptal jste se opakovaně někoho jiného než jste měl
>     a to mi nepříjde fér. Reagoval jsem na váš přízpěvek právě jen pro
>     to že jste se ptal, a já měl co odpovědět.
>
>     Z vašich e-mailů je cítit snaha naši firmu poškodit a nebo
>     zesměšnit a to se mě dotýká. Já si nemyslím že bychom natolik
>     pochybyli že bychom si něco podobného zasloužily. Můj kolega vám
>     naprosto profesionálně odpověděl a omluvil se za vzniklé
>     nedopatření za to vy jste zatím jasně nevyjádřil (kromě svých
>     veřejných dotazů v konferenci) co vlasně chcete a o co vám jde.
>     Nenavrhl jste žádný další postup nebo řešení. Pokud je vaše řešení
>     to že již nadále nebudete využívat našich služeb, prosím je to
>     vaše volba a nás to samozřejmě velmi mrzí. Jelikož jsem přesvědčen
>     že jsem vám již odpověděl na všechny vaše otázky považuji tuto
>     smutnou debatu za ukončenou a chci se omluvit konferujícím za
>     nezajímavé netechnické přízpěvky.
>
>     s pozdravem
>
>     Petr Merker
>
>     servisní technik
>
>     Spea-servis s.r.o.
>
>     ----- Original Message -----
>
>         *From:*Pavel Rotter <mailto:PavelRotter na newte.cz>
>
>         *To:*'HW-news' <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>
>         *Sent:*Friday, November 18, 2016 8:20 AM
>
>         *Subject:*RE: jak nám opravili izolační stav
>
>         Dobrý den,
>
>         ale já komunikoval...  Nabídku mi Váš kolega dal až když byla
>         oprava hotová (prý to když tak vrátí do původního stavu -
>         promiňte, ale jak se 'opravený izolační stav a repasovaná
>         vodivá cesta' vrátí do původního stavu, polejete to colou? Je
>         to takové malé vydírání, je to hotové a teď tedy já mám být
>         žumpa co to odmítne :-))) a sháněl se po BEDASu, prý 'easily'
>         jen pár součástek..... To by odpovídalo - udělali jste to ze
>         dne na den. Já jsem se v konferenci na nic neptal, to jste
>         spatně četl :-) Vašeho kolegy jsem se však ptal, proč cena tak
>         vysoká - prý tam byly drahé díly - na protokolu nejsou, ptal
>         jsem se podruhé a odpověď:
>
>         Dobrý den,
>
>         ohledně zmiňovaných součástek, které byli do měniče použity.
>         Došlo bohužel k chybě v našem skladovém systému, proto nedošlo
>         k vepsání do zkušebního protokolu.
>
>         Náš ústav se Vám co nejsrdečněji omlouvá, za toto
>         politováníhodné nedopatření, ke kterému dochází jednou za
>         deset let.
>
>         Děkujeme Vám za zpětnou vazbu a zhodnocení situace, které je
>         pro nás důležité. Na základě toho, můžeme zkvalitnit
>         poskytování stávajících služeb.
>
>         OK, vtipné v lehkém stylu proč ne, ale nic jsem se nedozvěděl
>         :-) Jen pro pořádek.... Nehodlám to nějak hrotit, dílo jsme
>         Vám uhradili tak jak jme se zavázali, ale příště už Vašich
>         služeb nevyužijeme...
>
>         S pozdravem Pavel Rotter
>
>         NEWTE spol. s r. o.
>
>         Jateční 847
>
>         415 01 TEPLICE
>
>         e-mail PavelRotter na newte.cz <mailto:PavelRotter na newte.cz>
>
>         tel. 417 536 531
>
>         fax 417 577 865
>
>         http://www.newte.eu <http://www.newte.eu/>
>
>         *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] *On Behalf
>         Of *Drátek
>         *Sent:* Thursday, November 17, 2016 11:42 PM
>         *To:* HW-news
>         *Subject:* Re: jak nám opravili izolační stav
>
>         Zdravím,
>
>         na vaše otázky vám rád odpovím a klidně osobně. Satvte se
>         někdy podívat jak se takové věci dělají máte to k nám kousek....
>
>         Cenovou nabídku jste dostal a pokud byjste s ní nesouhlasil
>         tak by se to nedělalo, tak nevím co vás tak překvapilo.
>
>         Oprava izolačního stavu je například vyjmutí a vyčištění všech
>         svorek z DPS protože je pod nimi olej s prachem (mnohdy
>         kovovým) při napětí v meziobvodu až 600 V ss je to už problém,
>         také porušený lak na DPS ať už vlhkostí nebo oleji či jinými
>         chemikáliemi atd. Repase elektrovodivých cest je třeba oprava
>         a konektorů různě nalisovaných nakrimplovaných do kterých se
>         dostala nečistota. Také oprava DPS kde vlivem tepelného
>         namáhání se měď odlepila od desky nebo když vám zoxidují
>         prokovky na čtyřvrstvé desce DPS to je pak fajn prácička celý
>         den u mikroskopu atd.... A to vše bez jakékoliv dokumentace,
>         schémat atd. To je to blá blá blá jak píšete. Ten protokol co
>         jste sem poslal je stručný a většině zákazníků stačí, neumím
>         si představit kolik by měla stát oprava takového zařízení a k
>         tomu ještě slohová práce s podrobnými vysvětlivkami co je co.
>
>         Pokud vás cokoliv zajímá nebo vám není jasné zavolejte,
>         napište, nebo se rovnou zastavte u nás a dostanete na vše
>         odpověď přímo od člověka který vaše zařízení opravoval. Tady v
>         konferenci vám nikdo lepší odpověď nedá.
>
>         s pozdravem
>
>         Petr Merker
>
>         servisní technik
>
>         Spea-servis s.r.o.
>
>             ----- Original Message -----
>
>             *From:*Pavel Rotter <mailto:PavelRotter na newte.cz>
>
>             *To:*'HW-news' <mailto:hw-list na list.hw.cz>
>
>             *Sent:*Wednesday, November 16, 2016 2:30 PM
>
>             *Subject:*RE: jak nám opravili izolační stav
>
>             No, nic.... :-) ale žádné díly neměnili, ta věc je velká
>             jako notebook,
>             snadno demontovatelná.... Jedna věc je cena, ta se může
>             zdát každému jinak
>             přívětivá... (mě to moc neoslovilo, navíc nemám rád
>             překvápka) Ale: Co je to
>             oprava izolačního stavu? Repase elektrovodivých cest? blá
>             blá blá kde to
>             jsme? Vy by jste to tak zákazníkovi napsal? Já ne...
>
>             S pozdravem P. R.
>
>             -----Original Message-----
>             From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
>             Behalf Of Kručinský
>             Ladislav
>             Sent: Wednesday, November 16, 2016 2:09 PM
>             To: HW-news
>             Subject: RE: jak nám opravili izolační stav
>
>             No a?
>             Nevím co je DCServodrive - jak je veliké, komplikované
>             atd... ale pokud
>             vidím umytí, odmaštění, vysušení, to může být klidně den
>             intenzivní práce.
>             Dále je tam repase, výměna součástek.
>             Nezlobte se ale servis je dneska to, co živí většinu
>             firem, včetně té mojí.
>             Prodej se mnohdy uskuteční s nulovou nebo i zápornou
>             marží, jenom abychom se
>             k zákazníkům dostali a pak holt musí vydělat servis. Ale
>             je zákazníkovým
>             dobrým zvykem si vyžádat předběžnou cenu opravy, nebo
>             cenovou nabídku, tu
>             odsouhlasit a pak se nedivit.
>             Nebo je možné, že jsem něco přehlédl.
>             P.S. - včera jsem si musel objednat těžkou partu na to aby
>             mi snesli do
>             sklepa kotel Viadrus Lignator - váha 450 kg po odstrojení.
>             Nechtěl jsem
>             poškodit ani kotel ani chodbu a schody tak jsem to svěřil
>             firmě Herkules. Za
>             půl hodiny to ve čtyřech na pásech měli dole aniž by něco
>             škrábli. Ale řekli
>             si o 3400Kč. Jelikož cena byla předem odsouhlasená, ač
>             může někomu připadet
>             šílená, já jsem spokojen, protože bych to ani ve čtyřech
>             normálních lidech
>             nezvládl tak jako oni.
>
>             Zdravím
>             L. Kručinský
>
>
>             -----Original Message-----
>             From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
>             Behalf Of Pavel Rotter
>             Sent: Wednesday, November 16, 2016 1:43 PM
>             To: 'HW-news'
>             Subject: OT: jak nám opravili izolační stav
>
>             Dobrý den,
>
>             omlouvám se za přílohu, ale je to poučné - oprava za
>             18000,-- Na tom
>             izolačním stavu se museli nadřít přímo neskutečně :-))))
>             Jo a je to bez
>             matroše!
>
>             S pozdravem Pavel Rotter
>
>             NEWTE spol. s r. o.
>             Jateční 847
>             415 01 TEPLICE
>
>             e-mail PavelRotter na newte.cz <mailto:PavelRotter na newte.cz>
>             tel. 417 536 531
>             fax 417 577 865
>             http://www.newte.eu
>
>
>             _______________________________________________
>             HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>             <http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz
>             <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>             http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>             _______________________________________________
>             HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>             <http://www.HW.cz>
>             Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>             http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>         ------------------------------------------------------------------------
>
>         Avast logo <https://www.avast.com/antivirus>
>
>         	
>
>         Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
>         www.avast.com <https://www.avast.com/antivirus>
>
>         ------------------------------------------------------------------------
>
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>         Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>     ------------------------------------------------------------------------
>
>     Avast logo <https://www.avast.com/antivirus>
>
>     	
>
>     Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
>     www.avast.com <https://www.avast.com/antivirus>
>
>     ------------------------------------------------------------------------
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>     Hw-list na list.hw.cz
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
> ------------------------------------------------------------------------
> Avast logo <https://www.avast.com/antivirus> 	
>
> Tato zpráva byla zkontrolována na viry programem Avast Antivirus.
> www.avast.com <https://www.avast.com/antivirus>
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20161122/13b9197c/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list