[OT] Prevoz raketoplanu na zadech letadla

Pátek Květen 13 10:58:21 CEST 2016

„Měli jsme na stole řadu modelů, jak by měla záď letounu vypadat. Ovšem již
výpočty a poté i ofukování modelů v přesném měřítku v aerodynamickém tunelu
ukázalo na nutnost použít dvojici vertikálních stabilizátorů (směrovek)
umístěných na horizontálním stabilizátoru. Jedna plocha by byla obrovská a
nárůst hmotnosti skutečně nepřijatelný.“

Zdroj:
http://technet.idnes.cz/antonov-an-225-mrija-0nj-/vojenstvi.aspx?c=A160505_150850_vojenstvi_kuz