pouziti stereo DAC

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Květen 12 23:08:28 CEST 2016

>A ¾e jsou nìkde specifikované nìjaké podmínky je¹tì neznamená, ¾e to mimo
>jejich pásmo ustøelí nade v¹echny meze. Jen to tøeba pro danou aplikaci,
>pro kterou
>je to urèeno, nemá smysl mìøit a garantovat i jinde.

No, nema. Tie audio DAC a codecy su rovno navrhovane s tym, ze nikto po
nich nechce nejake DC performance, vsetko je 20Hz-20kHz (pre audiofilov co
pocuju travu rast su to pochopitelne uplne ine cisla). Par mV jednosmernej
urovne, ktora naviac driftuje, je pre audio aplikacie uplne sumafuk, nic
sa tym nezmeni, ani ked sa to neoddeli kondikom.

>Ano, to se dalo oèekávat. Ale otázkou je, o kolik to "nedr¾í".

Vzhladom na horeuvedene to nikoho netrapi. Samozrejme, mozete si zobrat
konkretny kus a zmerat si to ako priebeh v zavislosti od teploty. A dalsi
kus znova, a dalsi znova. No a dufat, ze to bude konstantne v case a
nebudu na to vplyvat nejake ine faktory, nad ktorymi sa mne osobne nechce
dumat.

Tak isto mozete zobrat ceruzku tvrdosti HB a namiesto 1k SMD odporov
kreslit ciary.

V kategorii "mne to funguje" je to dobre, ale nijako inak by som to
nedoporucoval.

---

Ta cena, no, jednak je dana ponukou a dopytom, druhak nakladmi, a az tretak
je tam "marketovy" faktor typu "Analog Devices je urcite kulovejsia znacka
nez Ching Hua". Je diametralny rozdiel medzi niecim co je v principe len
nieco ako PWM s filtrom so spinanymi kapacitami, a "skutocnym" DACom, kde
sa bez individualneho trimrovania jednoducho neda zaobist.

---

Ale vnukli ste mi napad - treba to otocit, kupit kvalitny ergo drahy
"skutocny" DAC, zbastlit z neho audio prevodnik a predat ho audiofilom.
Ved predsa kazdy vidi, ze jednosmerna uroven z tych fuj lacnych audioDACov
im uplne pokazi akekolvek vylepsenie kvality zvuku, co im prinesu zulove
podlozky pod zosilnovac ci sietove kable z bezkyslikatej medi...

wek (na ceste k zbohatnutiu)