pouziti stereo DAC

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Květen 13 07:55:35 CEST 2016

Dovolim si oponovat.
Audiofili pocuju aj DC. To ich odlisuje od nas obycajnych smrtelnikov.

:)

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Waclawek
Sent: Thursday, May 12, 2016 11:08 PM
To: HW-news
Subject: Re: pouziti stereo DAC

>A ¾e jsou nìkde specifikované nìjaké podmínky je¹tì neznamená, ¾e to
>mimo jejich pásmo ustøelí nade v¹echny meze. Jen to tøeba pro danou
>aplikaci, pro kterou je to urèeno, nemá smysl mìøit a garantovat i
>jinde.

No, nema. Tie audio DAC a codecy su rovno navrhovane s tym, ze nikto po nich nechce nejake DC performance, vsetko je 20Hz-20kHz (pre audiofilov co pocuju travu rast su to pochopitelne uplne ine cisla). Par mV jednosmernej urovne, ktora naviac driftuje, je pre audio aplikacie uplne sumafuk, nic sa tym nezmeni, ani ked sa to neoddeli kondikom.

>Ano, to se dalo oèekávat. Ale otázkou je, o kolik to "nedr¾í".

Vzhladom na horeuvedene to nikoho netrapi. Samozrejme, mozete si zobrat konkretny kus a zmerat si to ako priebeh v zavislosti od teploty. A dalsi kus znova, a dalsi znova. No a dufat, ze to bude konstantne v case a nebudu na to vplyvat nejake ine faktory, nad ktorymi sa mne osobne nechce dumat.

Tak isto mozete zobrat ceruzku tvrdosti HB a namiesto 1k SMD odporov kreslit ciary.

V kategorii "mne to funguje" je to dobre, ale nijako inak by som to nedoporucoval.

---

Ta cena, no, jednak je dana ponukou a dopytom, druhak nakladmi, a az tretak je tam "marketovy" faktor typu "Analog Devices je urcite kulovejsia znacka nez Ching Hua". Je diametralny rozdiel medzi niecim co je v principe len nieco ako PWM s filtrom so spinanymi kapacitami, a "skutocnym" DACom, kde sa bez individualneho trimrovania jednoducho neda zaobist.

---

Ale vnukli ste mi napad - treba to otocit, kupit kvalitny ergo drahy "skutocny" DAC, zbastlit z neho audio prevodnik a predat ho audiofilom.
Ved predsa kazdy vidi, ze jednosmerna uroven z tych fuj lacnych audioDACov im uplne pokazi akekolvek vylepsenie kvality zvuku, co im prinesu zulove podlozky pod zosilnovac ci sietove kable z bezkyslikatej medi...

wek (na ceste k zbohatnutiu)