hwKlimatizace -vcera bylo pozde

Lubor Otta butan na centrum.cz
Pátek Červenec 29 08:07:13 CEST 2016

Pane Záruba,
svoji vnější jednotku jsem ještě nerozebral, a ani nevím zda bych
pohledem na měděné válečky poznal co je uvnitř. Čerpám z hydraulického
schématu podobné jednotky, které jsem stáhl z netu.
Proto vítám diskuzi s vámi, abych získal jistotu že úprava kterou chci
provést má smysl.
Zpětný ventil za kondenzátorem tam má své opodstatnění, protože v režimu
chlazení přemosťuje expanzní ventil určený jen pro topení. Ten expanzní
ventil pro topení je realizován jako 10 závitů měděné kapiláry, může to
tak být? Tu špulku z kaliláry tam mám tu vidím dírou v krytu, ostatní
jen tuším.
Vnitřní jednotku jsem včera rozebral, a neůspěšně v ní hledal expanzní
ventil. Mezi výparníkem a výstupem měděných trubek je cosi velkého v
pěnové izolaci, ale pod izolaci není vidět :-( přesto ale odhaduji že by
tam také měla být kombinace expanzního ventilu paraelně se zpětným. Až
pokročím s instalací, a odvíčkuji vnitřní jednotku, mohu tuto hypotézu
vyzkoušet na profuk kompresorem.

A jak vypadají expanzní ventily u té vaší klimatizace?
Lubor