hwKlimatizace -vcera bylo pozde

Martin Záruba swz na volny.cz
Pátek Červenec 29 08:36:51 CEST 2016

Pokud jsou expanzní ventily přemostěné zpětnými klapkami, teoreticky by
to fungovalo, ale je zde další problém, že tenkou trubkou má proudit
kapalina. Pokud ale zastavíte ventilátor, bude se tam dostávat plyn.
Takto na dálku těžko odhadnout, zda tlaková ztráta tenké trubky nebude
moc velká.

Expanzní ventily existují v podstatě ve třech provedeních:

1) Kapilára - to je zjevně váš případ. Je to nejlevnější, ale také
nejhorší řešení.

2) Termostatický expanzní ventil. Ten je řízen tykavkou přiloženou na
trubku k výparníku.

3) Elektronicky řízený vstřikovací ventil. Ten vidíte třeba na našich
stránkách zde <http://www.ekovy.cz/tepelna-cerpadla.htm#EKO> přibližně
uprostřed stránky. To je pochopitelně nejlepší varianta ale vyžaduje
elektroniku, která jej ovládá.

Martin Záruba