Reklamace gelove Pb baterie

Jan 'yanek' Bortl yanek na yanek.cz
Pátek Červenec 15 15:57:10 CEST 2016

On 15.7.2016 15:43, hwnews konference wrote:

> [...]
>     to mohlo jit poznat tepelne. Pripadne udelejte kapacitni test. Klidne
>     opakovane.
>

> ale jo ja verim, ze pokud ji pripojim k nabijecce tak ze naskoci a bude
> svorkove napeti drzet...cele je to o tom, ze jsem kupoval baterie, ktere
> jsou prakticky 2x drazsi nez bezne provedeni s planovanou zivotnosti 6-9
> let coz v tom modelu je naprosto realne (mam 10 let starou Yuasu, ktera
> stale je ok) - ze tam baterky vestavim a nebudu to dal resit -  v tomhle
> modelu je maly odber a nebijeni bude pomale a setrne - veskere predpoklady

Jestli je tam takto male napeti, tak je dost velka pravdepodobnost, ze jeden
clanek je po smrti dosti meritelne. Alespon baterie, ktere se ke me dostly a
mely 10.5V, tak uz jsem je nikdy nespasil (se to projevilo se to nejpozdeji
na kapacitni zkousce).

> navic kdyby to byla nejak jinak pouzitelna baterka tak se na to vybodnu a
> dojdu koupit vipow co je za 130Kc/kus - skoro se to ted jevi jako
> nejjednodussi reseni :-(

Jak tak ctu ten polsky datasheet, tak tam uvadi zivotnost 6-9 let pri 500
cyklech na 50% (!) kapacity. Opravdu je ta baterie lepsi nez noname z prvni
drogerie? Ze je draha jeste nic neznamena :-/

--
Jan 'yanek' Bortl <yanek [at] yanek. cz>
http://yanek.cz/ | jabber: yanek [at] mitranet. cz