Re: Tarifní revoluce

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Leden 30 12:45:35 CET 2016

Už když se hovořilo o plánu v budoucnu zakázat žárovky jsem tohle četl od
nějakého renomovaného ekonoma. Nyní potvrzuji z praxe. Na rozdíl od p.
Anděla mi příkony v místnostech klesly, kdy žárovka s <100 W byla nahrazena
LED či zářivkama s ~10 W. Ale např. v kuchyni to dopadlo tak, že LED pásek
pod linkou jsme stále častěji nezhasínali, až to přešlo do stavu, že občas
(tak 3x do měsíce) na noc zhasnu:-)

PH

-----Původní zpráva-----
From: Petr Simek

On Fri, 29 Jan 2016, Michal Gregor wrote:
> Zarovky zerou naopak cim dal vice.
> Prece je nebudeme vypinat kdyz jsou usporne....

Pred par lety jsem na tohle tema cetl zajimavy clanek, ktery v podstate
rikal, ze tyhle usporne technologie nikdy spotrebu nesnizi. Protoze
usporou dojde ke zlevneni jejich vysledneho produktu a tim k jejich
masivnimu rozsireni.

Kdyz v 19. stol. doslo ke zvyseni ucinnosti parniho stroje zacalo si
jej porizovat mhohem vic firem a spotreba uhli a dreva dramaticky
vzrostla.

Stejne to bude i u uspornych zarovek - lide ziskaji pocit ze svetlo
z nich je levne a tak vzroste mnostvi mist kde se sviti a doba po
kterou se sviti. Spotreba energie tak ve vysledku naroste i kdyz ta
technologie zere min.