Re: OT: Tarifní revoluce

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Leden 30 15:52:28 CET 2016

No a je smyslem dosáhnout absolutní úsporu?
Nakonec celé lidské snažení je směrování k tomu, dosáhnout vyšší kvality
života. Protože většina lidí spojuje vyšší kvalitu života s vyšší
konzumací zdrojů
(pomiňme teď okrajové skupiny lidí, dobrovolně žijící v řeholi), tak
pokud ty
úsporné technologie udrží stejný sumární odběr při vyšší kvalitě života, tak
je to naprosto super.

Energie i jiných zdrojů je neomezené množství (aspoň z pohledu toho, jak
dlouho
asi lidstvo může existovat). Takové ty teorie o vyčerpání všeho a zhroucení
společnosti (Římský klub a spol.) se ukázaly jako kravina, protože braly
svět
jako statický stav. Ale lidské poznání a um se rozvíjí rychleji, než se
vyčerpávají
zdroje.

PL