RE: OT: Tarifní revoluce

Zdeněk zdej na atlas.cz
Pondělí Leden 25 19:31:31 CET 2016

To jsme přesně ve stejné situaci. Pokud ta změna tarifů projde, tak se mi
jeví nejlepší změnit jistič na 1x 25A. Nejhorší pak ale bude přeprogramovat
manželku, aby nezapínala víc plotýnek nebo jiných spotřebičů...

Jak jsem tak zkoušel tu kalkulačku, tak pro jistič 3x 25A by byl status quo
při 2,7 MWh. Odhaduji, že většina malých bytů má menší spotřebu.

Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of M. Marusak
Sent: Monday, January 25, 2016 7:29 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Tarifní revoluce

No to my máme 3 x 25A v D01 D a spotřebu 1 MWh a máme to za + 65% (=3,5k
Kč). 3 fáze jsou tam kvůli elektrickému sporáku v menším bytě a takových
bytů bez plynu je v různých panelácích opravdu mnoho. Obvykle s jednou
babkou uvnitř, takže je to při stávající valorizaci důchodů jistě extra
potěší.

Jo a pak to mám ještě za +110% na chalupě (semtam čerpadlo, hoblovka +
cirk., míchačka) a za +820% v garáži (3 x 10A, 1 kWh, dříve 350 ročně nově
3200).

Když už jsem u toho vaření, provozujete někdo indukční desku na jednu fázi?
Když tak přemýšlím, že bych přešel na 1x25. Tím bych byl podle kalkulačka na
stávající ceně. Jenže to v praxi znamená vařit max na 2 plotýnkách zároveň a
nemít zapnuté téměř nic vedle. Plus k tomu to, že to semtam neuhlídáte a
budete chodit nahazovat hlavní jistič někam na chodbu.

Super revoluce.

Martin M.