RE: [!!Mass Mail]Re: Potřebuje okružní pila LCS5OO (Mountfield) nulový (N) vodič?

Sobota Leden 23 10:52:11 CET 2016

Zdravíčko kolezi,
já to tušil, že to nebude jen tak. Zatím jsem mu poradil ať to vyzkouší připojit bez N vodiče. Buď to bude fungovat a bude klid nebo nebude a budeme experimentovat. Asi se mi v tomto ohledu jeví nejschůdnější řešení s 20 metry extra N vodiče připáskovaného k původnímu kabelu. Vystavit ho riziku úrazu nechci. Co udělá sám je jeho rozhodnutí ale chci mít klidné spaní.
Moc děkuji za názory.

Zdravím
L. Kručinský

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Dodo Racek
Sent: Saturday, January 23, 2016 7:11 AM
To: HW-news
Subject: [!!Mass Mail]Re: Potřebuje okružní pila LCS5OO (Mountfield) nulový (N) vodič?

Celkom jednoducho. Pre test si zapichnite kovovy kolik do zeme alebo postavte kovove zariadenie ako okruzna pila 20 m od domu. Potom odmerajte napatie medzi svojim N, pripadne PE a tym kolikom alebo zariadenim. Mozete pouzit aj ampermeter a odmerat prud, ale iba nedzi zariadenim a PE, kedze pri merani prudu dotykom na N na 90% vyhodite prudovy chranic (ak je v dobej kondicii a vypina tak dobre a rak rychlo ako ma)

V realnom pripade vyhodite prudovy chranic uz len pripojenim kabla k okruznej pile.

Domyslite realne podmienky, nie schemu na papieri. Bude vzdy pila aj obsluha na dostatocne velkej neposkodenej izolovanej podlozke? Bude kapacitna vazba kabla a pily so zemou taka mala, ze nepotecie vypinaci prud chranica? Je ten chranic LEN na tuto zasuvku, alebo na dom a uz teraz cez neho tecie 15 mA z inych spotrebicov?

Zrusenie pripojenia PE a pripojenie kostry zariadenia kamkolvek inam je ... odvazne...

Dodo
Dňa 22.1.2016 20:01 používateľ "Petr Labaj" <labaj na volny.cz<mailto:labaj na volny.cz>> napísal:
Dne 22.1.2016 v 19:46 Dodo Racek napsal(a):

> Nebo (a tak bych to udělal já) to napojit jakoby v soustavě TN-C, tj. připojit
> Lx + N, kde N který bych na cirkuli připojil na N+PE.

Nechcel by som sa dostat do styku s takto upravenymi zariadeniami.

Dom podla vstupov je na prudovom chranici.

Okrem toho, ze zrusite ochranu nulovanim, zabezpecite aj vypinannie prudoveho chranica...unikajucim prudom okruznej pily do zeme priamo,alebo cez obsluhu...
Eee???
Jak připojením drátu N z domácí instalace na N+PE na cirkuli zajistím vyhození fíčka?
Abych to vyhodil, tak bych musel místo domácího N použít domácí PE.

Tohle připojení používám naprosto běžně, protože mám barák samozřejmě taky
na TN-S, ale občas musím používat zařízení s velkým unikajícím proudem přes
filtry (velké servoměniče). Takže si tohle zařízení připojím jako TN-C, tj. mám na zdi
jednu speciální zásuvku, která má kolík připojen na přívod N.

PL