Re: Připojení venkovní jednotky pro bezdrátový internet

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Prosinec 6 21:34:16 CET 2016

Díky všem za rychlou reakci :-)

Pokusím se to nějak shrnout.

1. Ochrana domovního rozvodu proti přepětí
V domě je hlavní rozvaděč, osazený svodičem bleskových proudů Saltek
FLP-B+C MAXI VS/4 a dva podružné rozvaděče, každý osazený svodičem
bleskových proudů Saltek FLP-12,5 V/4. Ochrana byla realizována podle
doporučení chlapíka, který se tím živí.

2. Použití převodníků metalika-optika
Jestli tomu správně rozumím, použijí se 2 převodníky - do jednoho
připojím UTP z vnější jednotky, druhý připojím do WAN portu na routeru a
mezi nimi natáhnu kabel, ke kterému mi prodejce nacvaká konektory. Na
typu kabelu pro danou délku (do 50m) nezáleží. Mohl byste mi prosím
někdo doporučit typ převodníku, se kterým máte dobrou zkušenost?

3. Použití SFP portu na switchi
Tohle by se mi asi líbilo nejvíc, protože switch se SFP portem bych si
asi stejně pořídil (ne že bych pro něj teď měl využití, jen jako možnost
rozšíření). Nejsou mi úplně jasné dvě věci: jak se na půdě dostanu z
toho UTP kabelu do optického a jak ze SFP portu na switchi dostanu ta
data do WAN portu na routeru. Kdyby mi k tomu někdo případně mohl
doporučit odkaz na nějakou nalejvárnu ideálně česky nebo anglicky, byl
bych vděčen :-)

4. Bezdrátové propojení
Pro propojení se použije dvojice WiFi AP v režimu bridge pro vytvoření
persistentního spoje. Tohle asi nevyužiju, protože by to byla už 5.
bezdrátová síť v domě :-)

Díky
jf