Re: Připojení venkovní jednotky pro bezdrátový internet

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Prosinec 6 20:40:14 CET 2016

On Tue, 6 Dec 2016, Jiri Foldyna wrote:

> Bohužel, za ním nemám úplně low cost wifi. Domácí síť je postavena na
> metalickém ethernetu a kromě počítačů, serverů a spotřební elektroniky je k
> ní připojen i řídicí systém. Jsem si vědom toho, že při přímé ráně do domu mi
> asi nic moc nepomůže, ale mám zprostředkované informace (tedy nepostihlo to
> přímo mně, ale známého), podle kterých po bouřce (ne v důsledku přímého
> zásahu bleskem do objektu) odešlo cca 40% lokální sítě. Problém údajně
> způsobilo přepětí naindukované na cca 40m ethernetového kabelu (STP)
> spojujícího pod zemí budovu s garáží/vrátnicí vzdálenou cca 15m.

Ono pro bezpecnost proti blesku je take dulezite provedeni uzemneni
a elektroinstalace. Jinak muzete vyresit LANku a ono Vam to prileti
pres napajeni - to wifi na pude je urcite napajene ze stejneho domovniho
rozvadece takze tudy muze vest "objizdka".

Jinak k tomu galvanickemu oddeleni - ja moc nemusim prevodniky TP-optika.
Vsude kde jsem to nasadil to melo bud malou zivotnost nebo to vubec
fungovalo divne takze se tomu vyhybam a pouzivam jen switche s SFP porty
a SFP moduly. To ma rozumnou spolehlivost i zivotnost. Je to ale drazsi -

   https://www.alza.cz/hp-1920-8g-d2650853.htm?o=3

SFP singlemode modul je tak za 600,- a k tomu patchcord LC-LC singlemode
duplex na miru - daji se objednat libovolne delky a ty LC konektory se
daji protahnout i vrtanou dirou.