Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Říjen 9 10:38:10 CEST 2015


Zdravím,
  to se dovídám věci... Tak Trabanty a Wartburgy bývaly ne zcela
běžné vozy ? :-) Tam to právě bývalo vždy, Trabanti měli 2 cívky
a wartburgové dokonce 3 :-). Sice na dvoutaktních motorech, ale
i tak to bylo kdysi relativně velmi běžné řešení :-).
  Pavel

>  9.10.2015, 10:25:59
> 
> Jedna civka na svicku, neni zadna novinka. Bylo to pouzito uz davno,
> jeste v dobach mechanickeho prerusovace u nekterych ne zcela beznych
> vozu, pokud mne pamet neklame, napr. nektere Saaby.
> Vubec bych se nedivil, kdyby to existovalo uz v mezivalecnem obdobi.
> 
> S pozdravem Pavel
>   mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
> 
> --
> Pavel Kadečka napsal:
> 
> > Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:
> 
> 
> > 3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely, podle
> > mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými),
> > protože nejde použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou
> > válců a když už to měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců


Další informace o konferenci Hw-list