Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
gatilo
gatilo na centrum.cz
Pátek Říjen 9 10:51:09 CEST 2015
9.10.2015, 10:47:39
Trabanta ani Wartburga jsme v rodine nemeli. Pravda Saaba taky ne, ale
o ty jsem se alespon zajimal ponekud vice nez o trabanty.
Takze od tud prameni ma neznalost toho, ze toto progresivni reseni
pouzivali uz soudruzi z NDR.
:-)
S pozdravem Pavel
mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
--
Pavel Troller napsal:
> Zdravím,
> to se dovídám věci... Tak Trabanty a Wartburgy bývaly ne zcela
> běžné vozy ? :-) Tam to právě bývalo vždy, Trabanti měli 2 cívky
> a wartburgové dokonce 3 :-). Sice na dvoutaktních motorech, ale
> i tak to bylo kdysi relativně velmi běžné řešení :-).
> Pavel
>> 9.10.2015, 10:25:59
>>
>> Jedna civka na svicku, neni zadna novinka. Bylo to pouzito uz davno,
>> jeste v dobach mechanickeho prerusovace u nekterych ne zcela beznych
>> vozu, pokud mne pamet neklame, napr. nektere Saaby.
>> Vubec bych se nedivil, kdyby to existovalo uz v mezivalecnem obdobi.
>>
>> S pozdravem Pavel
>> mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>>
>> --
>> Pavel Kadečka napsal:
>>
>> > Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:
>>
>>
>> > 3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely, podle
>> > mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými),
>> > protože nejde použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou
>> > válců a když už to měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list