Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
Pavel Kadečka
pavel.kadecka na gmail.com
Pátek Říjen 9 09:03:21 CEST 2015
Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:
1) cívka a rozdělovač (+ zapalovací kabely), primitivní řešení i pro motory
bez jakékoliv řídící jednotky
2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j., která řídí směs ve
válci, tak proč by nemohla i zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky pálí
současně (+ opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka přesně v
místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo nabízí vysvětlení, že při evoluci
motoru výrobce nahradil rozdělovač tou novou cívkou a zapalovací kabely
zůstaly stejné
3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely, podle mě to
přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými), protože nejde
použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou válců a když už to
měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců
P.K.
Dne 9. října 2015 8:50 AZe <aze na seznam.cz> napsal(a):
> Tady je přehled. Motory 1,2 TSI a další mají modul se 4 vývody a kabely,
> uvnitř budou 2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI a další mají tužkové
> cívky a Felda 1,3 MPI a další mají modul /tzv. zapalovací lištu) se 2 trafy
> a dvojitou jiskrou, o kterém už tady byla řeč.
>
> http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html
> aze
>
>
> -----Původní zpráva----- From: Jaroslav Buchta
> Sent: Friday, October 09, 2015 6:32 AM
> To: HW-news
> Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
>
>
> Svicky ne ale jiskriste v serii jsou snad u vsech soucasnych aut (snad
> krome trivalcu a petivalcu, tam fakt nevim, jak je to udelano - asi
> kazda svicka ma svoji civku)
> Dne 08.10.2015 v 23:17 Jaroslav Lukesh napsal(a):
>
>> Svíčky se nezapojují do série!
>>
>> Ale některé mají sériová, nebo jinak podivná jiskřiště.
>>
>> Mám v autě DOR15LGS a ta má mezeru 3mm a nejde nastavit jinak. Autu to
>> nijak nevadí, ale některá starší auta s přepínačem vysokého napětí toto
>> nesnáší. Pokud je to auto vícecívkové, tak by mu to nemělo vadit.
>>
>> Když si ji dáte do auta, tak motor neuvěřitelně ztichne. + další
>> pozitivní efekty, ale na to přijdete až je budete mít. Upozorňuji - je
>> nutný osobní výběr z více kusů, mají velké výrobní tolerance. Půlka je
>> dobrá a druhá půlka - no ty jsou dobrý tak akorát do praku.
>>
>>
>> ----- Původní zpráva ----- Od: Pavel Kadečka
>> Komu: HW-news
>> Odesláno: 7. října 2015 14:36
>> Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)
>>
>>
>> Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:
>>
>>
>> 1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm
>>
>> 2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a
>> druhou mezeru 1mm
>>
>> 3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé
>> 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm
>>
>>
>> Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí
>> dojde k přeskoku jiskry?
>>
>>
>> Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za
>> sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v
>> sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli pálí jen
>> tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).
>>
>>
>> Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý
>> odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl, pokud
>> dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např.
>> předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20151009/b53ce773/attachment.html>
Další informace o konferenci Hw-list