<div dir="ltr"><div><div><div><div>Nejspíš to mělo tenhle jistorický vývoj:<br><br></div>1) cívka a rozdělovač (+ zapalovací kabely), primitivní řešení i pro motory bez jakékoliv řídící jednotky<br></div>2) cívka řízená elektronicky (když už je v autě ř.j., která řídí směs ve válci, tak proč by nemohla i zapalovat svíčky), vždy dvě svíčky pálí současně (+ opět zapalovací kabely) - u mojeho auta je ta cívka přesně v místě, kde bývá ten rozdělovač, to přímo nabízí vysvětlení, že při evoluci motoru výrobce nahradil rozdělovač tou novou cívkou a zapalovací kabely zůstaly stejné<br></div>3) každá svíčka má svoji cívku, odpadají zapalovací kabely, podle mě to přišlo s tříválcovými motory (nebo třeba pětiválcovými), protože nejde použít ta finta se společnou cívkou a pálení do dvou válců a když už to měli takhle vymyšlené, použili to i do čtyřválců<br><br></div>P.K.<br><div><div><div><div><div><div><div class="gmail_extra"><br><div class="gmail_quote">Dne 9. října 2015 8:50 AZe <span dir="ltr"><<a href="mailto:aze@seznam.cz" target="_blank">aze@seznam.cz</a>></span> napsal(a):<br><blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">Tady je přehled. Motory 1,2 TSI a další mají modul se 4 vývody a kabely, uvnitř budou 2 trafa a dvojitá jiskra, motory 1,4 TSI a další mají tužkové cívky a Felda 1,3 MPI a další mají modul /tzv. zapalovací lištu) se 2 trafy a dvojitou jiskrou, o kterém už tady byla řeč.<br>
<a href="http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html" rel="noreferrer" target="_blank">http://www.skoda-dily.cz/katalog/fabia/nahradni-dily/elektricka-vybava/zapalovani-zhaveni/modul-a-civka-zapalovani-rele-509.html</a><span class=""><br>
aze<br>
<br>
<br>
-----Původní zpráva----- From: Jaroslav Buchta<br>
Sent: Friday, October 09, 2015 6:32 AM<br>
To: HW-news<br></span>
Subject: Re: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)<div class=""><div class="h5"><br>
<br>
Svicky ne ale jiskriste v serii jsou snad u vsech soucasnych aut (snad<br>
krome trivalcu a petivalcu, tam fakt nevim, jak je to udelano - asi<br>
kazda svicka ma svoji civku)<br>
Dne 08.10.2015 v 23:17 Jaroslav Lukesh napsal(a):<br>
<blockquote class="gmail_quote" style="margin:0px 0px 0px 0.8ex;border-left:1px solid rgb(204,204,204);padding-left:1ex">
Svíčky se nezapojují do série!<br>
<br>
Ale některé mají sériová, nebo jinak podivná jiskřiště.<br>
<br>
Mám v autě DOR15LGS a ta  má mezeru 3mm a nejde nastavit jinak. Autu to nijak nevadí, ale některá starší auta s přepínačem vysokého napětí toto nesnáší. Pokud je to auto vícecívkové, tak by mu to nemělo vadit.<br>
<br>
Když si ji dáte do auta, tak motor neuvěřitelně ztichne. + další pozitivní efekty, ale na to přijdete až je budete mít. Upozorňuji - je nutný osobní výběr z více kusů, mají velké výrobní tolerance. Půlka je dobrá a druhá půlka - no ty jsou dobrý tak akorát do praku.<br>
<br>
<br>
----- Původní zpráva ----- Od: Pavel Kadečka<br>
Komu: HW-news<br>
Odesláno: 7. října 2015 14:36<br>
Předmět: Dve jiskriste v serii (vzduchove mezery a vysoke napeti)<br>
<br>
<br>
Přátelé, máme vn trafo a tři různé situace:<br>
<br>
<br>
1) jedno jiskřiště se vzduchovou mezerou 2mm<br>
<br>
2) dvě stejná jiskřiště v sérii, tj. jednu mezeru 1mm, potom kus drátu a druhou mezeru 1mm<br>
<br>
3) jako 2), ale každé jiskřiště má jinou mezeru, tj. jedno 0,5mm, druhé 1,5mm, dohromady jsou to opět 2mm<br>
<br>
<br>
Otázka zní: z pohledu trafa liší se ty tři případy? Při jakém napětí dojde k přeskoku jiskry?<br>
<br>
<br>
Někomu je to možná povědomé - jedná se o zapalování v autě, kdy za sekundárem vn trafa (běžně se mu v autě říká "cívka") jsou dvě svíčky v sérii a pálí vždy současně (jedna zapaluje směs, druhá v té chvíli pálí jen tak bez užitku, někdy se říká, že se tím čistí).<br>
<br>
<br>
Proč se na to ptám - někdo mi tvrdí, že pokud budou mít ty svíčky různý odtrh, může to zničit cívku přepětím, já tvrdím, že je to nesmysl, pokud dohromady mají svíčky odtrh menší, než je pro ně předepsaný (např. předepsáno je 1,3mm, v reálu bude jedna mít 1mm a druhá 1,3mm).<br>
<br>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</blockquote>
<br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a> <br>
_______________________________________________<br>
HW-list mailing list  -  sponsored by <a href="http://www.HW.cz" rel="noreferrer" target="_blank">www.HW.cz</a><br>
<a href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
<a href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list" rel="noreferrer" target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
</div></div></blockquote></div><br></div></div></div></div></div></div></div></div>